Google optimalisering, hva er det?

Google resultater

Det er innsatsen som utføres for å oppnå økt synlighet og relevant trafikk fra Google.

Google optimalisering betyr å optimalisere ditt nettsted eller en nettside maksimalt i forhold til å oppnå synlighet i Googles søkeresultater. Det kan fordeles på Google SEO og Google Adwords.

Denne nettsiden er f. eks. optimalisert til å bli funnet på Google når noen taster inn «google optimalisering» i søkefeltet. Når det gjelder søkefrasen «Google SEO» ligger den lite gran lenger nede.

Den har altså forbedret sitt innhold for søk i søkemotorer. Og hvis du lurer: Det kan la seg gjøre å komme på topp med de fleste termer og uttrykk, så lenge man vet hva man holder på med.

Innen bransjen benyttes det sammenhengende uttrykk søkemotoroptimalisering SEO for å oppnå en slik topplassering for den søkefrase som den du nettopp har søkt og klikket på. SEO står for Search engine optimization.

Google optimalisering er helt nødvendig hvis du selger varer via Internettet som har bruk for å nå ut til nye kunder, hvor SEO er et langsiktig alternativ til synliggjøring med Google Adwords Annonsering som er en PPC (Pay per click) aktivitet.

Med helhetlig Google optimalisering kan dine nettsider bli synlige i de gratis/organiske søkeresultater på Googles vanlige søkeresultater og andre søkemotorer, samt i de betalte oppføringer som omkranser de gratis plasseringer. SEO og PPC bør oftest benyttes i harmoni for å oppnå best mulig effekt.

Google resultater
Søkeresultatene på Google viser de betalte (sponsorerte) søkeresultatene øverst og i høyre kollonne, og de organiske (gratis) søkeresultater og plasseringer i hovedkollonnen.


Ta kontakt i dag hvis du har bruk for assistanse til å få synlighet øverst i søkeresultatene på Google.

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.