Google optimalisering, hva er det?

Google resultater

Det er innsatsen som utføres for å oppnå økt synlighet og relevant trafikk fra Google.

Google optimalisering betyr å optimalisere ditt nettsted eller en nettside maksimalt i forhold til å oppnå synlighet i Googles søkeresultater. Det kan fordeles på Google SEO og Google Ads.

Denne nettsiden er f. eks. optimalisert til å bli funnet på Google når noen taster inn «google optimalisering» i søkefeltet.

Den har altså forbedret sitt innhold for søk i søkemotorer.

Og hvis du lurer: Det kan la seg gjøre å komme på topp med de fleste termer og uttrykk, så lenge man vet hva man holder på med. Innen bransjen benyttes uttrykket søkemotoroptimalisering om innsatsen som utføres, for å oppnå en slik topplassering for den søkefrase som den du nettopp har søkt og klikket på.

Søkemotoroptimalisering forkortes oftest til SEO, som står for Search engine optimization.

Google optimalisering er helt nødvendig hvis du selger varer via Internettet som har bruk for å nå ut til nye kunder, og SEO er et langsiktig alternativ til synliggjøring med Google Ads Annonsering som er en PPC (Pay per click) aktivitet.

Med helhetlig Google optimalisering kan dine nettsider bli mer synlige i de gratis/organiske søkeresultater på Googles vanlige søkeresultater og andre søkemotorer, samt i de betalte oppføringer som omkranser de gratis plasseringer.

SEO og PPC bør oftest benyttes i harmoni for å oppnå best mulig effekt.

Google resultater
Søkeresultatene hos Google viser de betalte (sponsorerte annonser/Google Adwords) søkeresultatene øverst og i høyre kollonne, og de organiske (gratis) søkeresultater og plasseringer i hovedkollonnen. Her kan man komme om man jobber med SEO.

Ta kontakt for et uforpliktende tilbud

Ta kontakt i dag hvis du har bruk for assistanse til å få synlighet øverst i søkeresultatene på Google.

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.