Når markedet for søkemotormarkedsføring (SEM) og søkemotoroptimalisering (SEO) øker, blir det færre fagfolk og flere forretningsfolk hos de store byråene. Det er ikke nødvendigvis noen fordel for deg som skal kjøpe tjenester.

Søkemotormarkedsføring med Google Adwords og søkemotoroptimalisering er markedsaktiviteter som relativt få aktører i Norge har jobbet med i særlig lang tid. Antall søk på Google øker på alle plattformer og derfor er også kampen om synligheten i søkemotorresultatene spisset til. Dette øker behovet for kompetent rådgivning innen et fagområde som kan fremstå som rimelig uklart for mange.

Som i så mange andre unge bransjer er det ikke til å unngå at opportunistiske lykkejegere og smarte forretningsfolk ser sitt snitt til å tjene penger på usikre kunder med lite kjennskap til feltet. Dette er det dessverre mange bedrifter som taper betraktelige summer på.

Nettpilot har kursopplegg for deg som kjøper eller har tenkt å kjøpe tjenester som SEM, SEO eller digital annonsering eksternt.

Har du hørt om Panda eller penguin oppdateringer, Youtube Trueview eller PLA? Hvis ikke, er det greit. DU trenger ikke nødvendigvis å ha kjennskap til Googles seneste algoritme-endringer eller utallige nye påfunn fra Google Adwords.
MEN du trenger å vite hvordan du skaffer deg kvalifisert hjelp som hjelper deg med å nå dine mål innen SEO og annonsering.

På vårt kurs får du vite hvilke krav og spørsmål du må stille til de som skal optimalisere eller markedsføre ditt nettsted. Det er DU som skal sitte i førersetet, og ikke smarte forretningsfolk som har lært seg et par faguttrykk uten å forstå eller mestre faget.

Kurset kommer i liten grad til å handle om alt det nye, men derimot om det enkle og elementære. Det å huske på forretningsmålene, kjernemålgruppen og å holde retningen uten å la seg forstyrre eller forvirre av alle de nye metoder og funksjoner som tilbys innen digital markedsføring.

Dette kurset har som målsetting å lære deg å bli en bedre kjøper/oppdragsgiver slik at du kan nå dine mål om bedre synlighet og konvertering.

Kurs og workshops kan avholdes sentralt i Oslo, på Gardermoen, i Akershus, Buskerud og Oppland eller der dere holder til.

Kursholder:
Nickolass Jensen har mange års fartstid som uavhengig SEO aktør i Norge, og har også vært ansatt og innleid flere av landets største digitalbyråer. Han har svært god oversikt over kompetente norske SEO og Adwords leverandører. Han vil raskt kunne hjelpe deg eller dine ansatte til å foreta det mest fornuftige valget når dere skal velge samarbeidspartner til enten prosjekter eller løpende forhold. Han vil også kunne veilede i oppgavespesifikasjoner og utvelgelsesprosesser.

Om Nettpilot

Nickolass JensenNettpilot har arbeidet med Online Markedsføring og Webanalyse siden 2001 og har erfaringer fra alle slags bransjer og med mange typer webløsninger og utfordringer. Vi har spesialisert oss på markedsføring via WordPress som plattform og grundig adferdskartlegging av nettbrukere fra de får et behov til de har blitt loyale kunder. Vi kan kundereisen. Vi har også erfaring med Magento, Drupal, TYPO3 CMS, Umbraco, Silverstripe, Sitecore, Ezpublish og Episerver.Daglig leder Nickolass Jensen har vunnet to gull ved INMAs Performance Award, og har flere hundrede nettløsninger bak seg. Han bistår og har bistått med analyse og rådgivning hos selskap som Komplett Group, Opplysningen 1881, Jobindex, OBOS, Coop, Telenor, Orkla, McDonalds, Stena Line, Color Line, Norman ASA, L'Oreal, Toyota Norge og også mindre små og mellomstore foretak. Er dessuten dessuten Bring Ehandelspartner. Har vært aktiv blogger om emnet Internettmarkedsføring siden 2007.
Klikk deg videre for å lære om hvordan vi jobber med SEO - søkemotoroptimalisering.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *