Søkemotoroptimalisering (SEO) som gir resultater

Søkemotoroptimalisering (SEO = Search engine optimization) er:

Å forbedre rammeverk og innhold på et nettsted. Ved hjelp av grundig analyse og oppdatert kunnskap om bruk av søkeord og termer, kan man skape optimale vilkår for et nettsted slik at det kan bli synlig øverst i søkemotorernes resultater. I kombinasjon med strategisk lenkebygging, vil en dyktig SEO rådgiver kunne gi en vesentlig økning av trafikk inn på ditt nettsted.

Nettpilot har oppnådd gode resultater med søkemotoroptimalisering for både egne prosjekt og for kunders nettsteder.

Søkeordsplasseringer i Nettpilot SEO etter gjennomført økemotoroptimalisering.

Med Nettpilots SEO software er det enkelt overvåke søkeordsplasseringer over tid. Ved samtidig å måle trafikktall  økes forståelsen mellom plasseringer og webtrafikk.

Nettpilot tilbyr:

  • Seriøs rådgivning, kurs og håndtering av søkemotoroptimalisering for alle typer nettsteder og organisasjoner.
  • Resultater i form av økt synlighet, større merkevarekjennskap og mer trafikk.
  • Et av markedets mest komplette SEO verktøy.

Kompetent og målrettet SEO innsats forbedrer ditt salgspotensiale kraftig og øker avkastningen per markedsføringskrone dvs. bedre ROI - Return of Investment.

SEO krever en målrettet innsats ved oppstart og en grundig og kompetent gjennomførsel. Vedlikehold av søkemotorsynlighet kan utføres f.eks. ved å følge opp gjennom jevnlig produksjon av nytt innhold og aktiv bruk av sosiale medier.

Ved å ha en SEO vennlig webløsning med godt innhold i bunn, vil man automatisk motta relevant inngående trafikk via søkemotorerne uten å betale en krone for det. På sikt kan dette vise seg å være meget lønnsomt.

Nettpilots SEO tjenester:

  1. Analyse av nettsted og rammeverk
  2. Søkeordsanalyse og søkeordsresearch, trendanalyse av søkeatferd og søkefrekvenser på utvalgte søkeord
  3. SEO Benchmarkanalyse i forhold til konkurrenter (benchmarking/konkurrentanalyse)
  4. Teknisk SEO: Rammeverksoptimalisering for best mulig og korrekt indeksering i søkemotorer
  5. Innholdsstrategi, innholdsproduksjon og prosjektstyring
  6. Lenkestrategi og lenkebygging
  7. SEO kurs og workshop
  8. Merkevareovervåking og brand reputation management i søkemotorer og sosiale medier
  9. Digital Asset Optimization, optimalisering og håndtering av Youtubevideoer, flikr-konto for maksimal søkbarhet.
  10. Optimalisering for visning  på Google lokalt/regional
  11. Optimalisering for visning på Google maps
  12. Optimalisering for Google blogg-søk
  13. Optimalisering for Google bilde-søk
  14. Optimalisering for Bing
  15. Optimalisering for Yahoo
  16. Optimalisering for Kvasir

Nettpilot har lang og variert kompetanse innen SEO rådgivning og har også lang erfaring med ulike publiseringsverktøy. Vi vet hva som skal til for optimalisering av både markedsføringstiltak, innhold og rammeverk.

Nickolass Jensen, Senior SEO rådgiver:

Utdannet som New Media Manager i 2001, har 12 års erfaring som webmaster, webredaktør og webanalytiker, 10 år med egen blogg og 7 års erfaring med utvikling og bruk av WordPress løsninger og andre webløsninger. Gullvinner av to INMA Performance Awards i august 2013, med Resolution Media/PHD for arbeide med Stena Line (kategorien Multikanal, SEO ansvarlig) og Coop OBS bygg (kategorien Analyse, Analyseansvarlig.)

Ta kontakt om du har bruk for hjelp.


Informasjon om SEO - Søkemotoroptimalisering

Hvorfor SEO?

Mange webløsninger i dagens Norge er ikke optimalt sammensatt når det kommer til synlighet i søkemotorer. Årsakene til dette er mange, men ofte ser vi at både kunde og selger av løsning har fokusert mer på det det visuelle uttrykk enn på den tekniske biten. En del prøver også å holde kostnader nede ved oppstart og velger derfor å satse på billige løsninger. Billig kan selvsagt være bra, men mange erfarer dessverre at kostnadene ved å kjøpe en billig løsning ikke svarer seg i lengden.

Med riktig bruk av søkemotoroptimalisering i markedsføringsmiksen vil du kunne øke fortjenesten ved å ligge øverst på de søkeord som gir mest verdifull trafikk til ditt nettsted. Med verdifull menes her konverteringsgrad. Dette innebærer at kunden/brukeren som besøker ditt nettsted utfører en handling som er ønsket, dette kan være salg, men selvsagt finnes det også mange andre parametre.


Fakta om Google SEO

  1. De organiske søkeresultater mottar nesten 80% av av alle klikk i søkemotorerne.
  2. De øverste tre organiske søkeresultater mottar 80% av all trafikken.
  3. Den nettsiden som inntar førsteplassen i Googles organiske resultater mottar i gjennomsnitt ca. 3-5 gange så mange klikk som tredjeplassen.

Å utføre SEO kan være både en tid- og kostnadskrevende prosess, men det kan i en del tilfelle være svært enkle grep som må til før investeringen gir avkastning. Helt enkelt kan det sies; dess større konkurranse, desto mer må det jobbes.

Hvordan utføre SEO arbeidet?

For å komme blant de øverste søkeresultater på de rette søkeord (de mest verdifulle) vil det ofte være nødvendig å utføre strategisk og målrettet SEO.
Dette handler både om

  1. publiseringsløsningens tekniske tilstand
  2. innholdet på nettsiden
  3. lenker inn og ut fra nettstedet
  4. vurdering og overvåking av konkurrenters online innsats

I høy grad handler det strategiske analysearbeidet om å finne frem til hvilke ord som er mest utslagsgivende og verdifulle, hvilke som det søkes mest på og hvilke som gir verdifulle kunder.
Disse søkeordene – også kalt for triggerord – plasseres naturlig i sidetitler, sidebeskrivelser, overskrifter og avsnitt på nettstedet.
Vi ber om tilgang til ditt nettsteds webanalyseverktøy før vi kan begynne vårt arbeid. Hvis du ikke har dette installert vil dette være vår første prioritet.
Les om webanalyse

Dette er ikke hokus pokus, bare målrettet og strukturert teamarbeid.

Design eller redesign?

Ofte kan det være lettere å bygge en SEO-vennlig webløsning fra bunnen av, enn det er å endre en eksisterende løsning, men vi har gode resultater å vise til med begge løsninger, så det er aldri for sent å ta kontakt hvis du har bruk for hjelp med ditt nettsted.

Priser

SEO & Webanalyse oppstartskonsultasjon: kr. 2990,-
Timepris rådgivning/konsultasjon: kr. 1.290,-
SEO retainer avtale: Fra kr. 8.900,-/md (8 timer per måned)
SEO Analyse og helsesjekk: kr. 14.900,- (løper over 30 dager)
SEO verktøy: kr. 990,- per måned eller kr. 9.800,- per 12 måneder inkl. opplæring og support

Prisliste SEO tjenester >>

Priser er eks. mva.

Retaineravtale inngås for minimum 3 måneder om gangen.

Ta kontakt for et uforpliktende tilbud
Du kan gjerne ta kontakt hvis du ønsker å kontrollere om din nåværende webleverandør eller reklamebyrå gjør jobben du betaler dem for å gjøre online, eller hvis du ønsker å komme godt fra start med et nytt prosjekt eller et redesign av eksisterende webløsning.

SERP for SEO på Google.no for nettpilot.no - 6. juli 2012. Organisk og betalt plassering.
SEO ranking for nettpilot.no på Google – 6. juli 2012. Organisk og betalt plassering ut av mer enn 900 mio søkeresultater.
I løpet av 2012 hadde de som har søkt etter «SEO» i tillegg kunnet oppleve at Nettpilot.no som eneste aktør har hatt to ulike organiske oppføringer av 10 på første side i Googles søkeresultater.  Nettpilot.no har holdt topp 3 posisjon blant norske søkeresultater hele 2012. Disse plasseringer beveger seg opp og ned alt etter hvilken nettleser, operativsystem, plassering med mer.
Det går an å jobbe strukturert for å holde seg så høyt som råd, i de perioder der en har mest behov. Prisen per klikk for en annonse i denne visningen lå fra 27 kroner til rundt 85 kroner. Klikk fra de organiske plasseringer er gratis webtrafikk og er med til å bygge merkevare innen det fagfelt en ønsker å dominere. SEO er med stor sannsynlighet det vanskeligste fagfeltet å oppnå topplasseringer i.
I 2013 har Nettpilot.no holdt solide førstesideplasseringer på både «SEO», «synlig på nett» og «synlig på Google», samt en rekke andre av de tjenester og produkter vi tilbyr. Dette skyldes ikke flaks eller tilfeldigheter, men er resultat av grundig og kontinuerlig arbeid:)