SEO / Søkemotoroptimalisering i Norge – eller internasjonalt

Søkemotoroptimalisering (SEO = Search engine optimization) er:

Å forbedre rammeverk og innhold på et nettsted. Ved hjelp av grundig analyse og oppdatert kunnskap om bruk av søkeord og termer, kan man skape optimale vilkår for et nettsted slik at det kan bli synlig øverst i søkemotorernes resultater. I kombinasjon med strategisk lenkebygging, vil en dyktig SEO rådgiver kunne gi en vesentlig økning av trafikk inn på ditt nettsted.

Nettpilot leverer alle typer SEO tjenester

Nettpilot har oppnådd gode resultater med søkemotoroptimalisering for både egne prosjekt og for kunders nettsteder i Norge og andre markeder.

  • Rådgiver Nickolass Jensen har tidligere jobbet med søkemotormarkedsføring og analyse for selskaper som L’Oreal, McDonalds, Toyota, Orkla, Telenor, OBOS, Coop, JobIndex, Jobbsafari, Komplett Group og Pixmania
  • Han har vunnet INMAS Performance Award i to kategorier: Multikanal og Analyse sammen med tidligere kolleger i Resolution Media (OmniCom MediaGroup) for henholdsvis Stena Line og Coop Norge.
  • Han har i tillegg vært innleid som Senior SEO rådgiver hos flere Digitale Markedsføringsbyråer ved ulike anledninger. Heriblandt, PHD, OMD, Semway, StarCom og Red Performance.

I dag er kundeportefølgen til Nettpilot et miks av selskaper som alle er i vekst og som alle har tydelige ambisjoner om å øke sin markedsandel og bli førende i sin nisje.

Søkeordsplasseringer i Nettpilot SEO etter gjennomført søkemotoroptimalisering.

Med SEO software gjør vi det enkelt å overvåke utviklingen av våre kunders søkeordsplasseringer over tid. Ved samtidig å måle trafikktall økes forståelsen mellom plasseringer og webtrafikk.

Har ditt selskap ambisjoner om å vokse rakst i et marked der det er økende etterspørsel? Ta kontakt for å finne ut av om vi kan bistå med å realisere potensialet.

Nettpilot tilbyr:

  • Seriøs rådgivning, kurs og håndtering av søkemotoroptimalisering for alle typer nettsteder og organisasjoner.
  • Resultater i form av økt synlighet, større merkevarekjennskap og mer trafikk.
  • Optimalisering av Adwords og Webanalyse i tillegg til SEO.
  • Håndtering og bistand med konverteringsoptimalisering i kombinasjon med SEO
  • Et av markedets mest komplette SEO software på Norsk.

Kort sagt:

Kompetent og målrettet SEO innsats forbedrer ditt salgspotensiale kraftig og øker avkastningen per markedsføringskrone. Punktum.

SEO krever en målrettet innsats ved oppstart og en grundig og kompetent gjennomførsel. Vedlikehold av søkemotorsynlighet kan utføres f.eks. ved å følge opp gjennom jevnlig produksjon av nytt innhold og aktiv bruk av sosiale medier.

SEO prosjektorganisering

SEO prosjektorganisering: I et typisk SEO prosjekt vil vi raskest mulig etablere en fornuftig prosjektorganisasjon som passer kundens forutsetninger. Her fra et prosjekt med både løpende SEO og Adwords håndtering for en større organisasjon

Ved å ha en SEO vennlig webløsning med godt innhold i bunn, vil man automatisk motta relevant inngående trafikk via søkemotorerne uten å betale en krone for det. På sikt kan dette vise seg å være meget lønnsomt.

Nettpilots SEO tjenester:

  1. Analyse av nettsted og rammeverk
  2. Søkeordsanalyse og søkeordsresearch, trendanalyse av søkeatferd og søkefrekvenser på utvalgte søkeord
  3. SEO Benchmarkanalyse i forhold til konkurrenter (benchmarking/konkurrentanalyse)
  4. Teknisk SEO: Rammeverksoptimalisering for best mulig og korrekt indeksering i søkemotorer
  5. Innholdsstrategi, innholdsproduksjon og prosjektstyring
  6. Lenkestrategi og lenkebygging
  7. SEO kurs og workshop
  8. Merkevareovervåking og brand reputation management i søkemotorer og sosiale medier
  9. Digital Asset Optimization, optimalisering og håndtering av Youtubevideoer, flikr-konto for maksimal søkbarhet.
  10. Optimalisering for visning  på Google lokalt/regional
  11. Optimalisering for visning på Google maps
  12. Optimalisering for Google blogg-søk
  13. Optimalisering for Google bilde-søk
  14. Optimalisering for Bing
  15. Optimalisering for Yahoo
  16. Optimalisering for Kvasir

Nettpilot har lang og variert kompetanse innen SEO rådgivning og har også lang erfaring med ulike publiseringsverktøy. Vi vet hva som skal til for optimalisering av både markedsføringstiltak, innhold og rammeverk.

Informasjon om SEO - Søkemotoroptimalisering

Hvorfor SEO?

Mange webløsninger i dagens Norge er ikke optimalt sammensatt når det kommer til synlighet i søkemotorer. Årsakene til dette er mange, men ofte ser vi at både kunde og selger av løsning har fokusert mer på det det visuelle uttrykk enn på den tekniske biten. En del prøver også å holde kostnader nede ved oppstart og velger derfor å satse på billige løsninger. Billig kan selvsagt være bra, men mange erfarer dessverre at kostnadene ved å kjøpe en billig løsning ikke svarer seg i lengden.

Med riktig bruk av søkemotoroptimalisering i markedsføringsmiksen vil du kunne øke fortjenesten ved å ligge øverst på de søkeord som gir mest verdifull trafikk til ditt nettsted. Med verdifull menes her konverteringsgrad. Dette innebærer at kunden/brukeren som besøker ditt nettsted utfører en handling som er ønsket, dette kan være salg, men selvsagt finnes det også mange andre parametre.

Fakta om Google SEO

  1. De organiske søkeresultater mottar nesten 80% av av alle klikk i søkemotorerne.
  2. De første ti organiske søkeresultater mottar i snitt rundt 70% av all trafikken.
  3. Den nettsiden som inntar førsteplassen i Googles organiske resultater mottar i gjennomsnitt ca. 3-5 gange så mange klikk som femteplassen og har en ctr på i snitt 26% for generiske termer og 40% for brand termer (per oktober 2016). Oppdaterte data finner du her: https://www.advancedwebranking.com/cloud/ctrstudy/

Å utføre SEO kan være både en tid- og kostnadskrevende prosess, men det kan i en del tilfelle være svært enkle grep som må til før investeringen gir avkastning. Helt enkelt kan det sies; dess større konkurranse, desto mer må det jobbes.

Hvordan utføre SEO arbeidet?

For å komme blant de øverste søkeresultater på de rette søkeord (de mest verdifulle) vil det ofte være nødvendig å utføre strategisk og målrettet SEO.
Dette handler både om

  1. publiseringsløsningens tekniske tilstand
  2. innholdet på nettsiden
  3. lenker inn og ut fra nettstedet
  4. vurdering og overvåking av konkurrenters online innsats

I høy grad handler det strategiske analysearbeidet om å finne frem til hvilke ord som er mest utslagsgivende og verdifulle, hvilke som det søkes mest på og hvilke som gir verdifulle kunder.
Disse søkeordene – også kalt for triggerord – plasseres naturlig i sidetitler, sidebeskrivelser, overskrifter og avsnitt på nettstedet.
Vi ber om tilgang til ditt nettsteds webanalyseverktøy før vi kan begynne vårt arbeid. Hvis du ikke har dette installert vil dette være vår første prioritet.
Les om webanalyse

Dette er ikke hokus pokus, bare målrettet og strukturert teamarbeid.

Design eller redesign?

Ofte kan det være lettere å bygge en SEO-vennlig webløsning fra bunnen av, enn det er å endre en eksisterende løsning, men vi har gode resultater å vise til med begge løsninger, så det er aldri for sent å ta kontakt hvis du har bruk for hjelp med ditt nettsted.

Priser

SEO & Webanalyse oppstartskonsultasjon: kr. 2.990,-
Timepris rådgivning/konsultasjon: kr. 1.490,-
SEO retainer avtale: Fra kr. 14.800,-/md (10 timer per måned  inkl. SEO software)
SEO Analyse og helsesjekk: kr. 14.800,- (løper over 30 dager)
SEO software – ta kontakt for et estimat

Prisliste SEO tjenester >>

Priser er eks. mva.

Retaineravtale inngås for minimum 3 måneder om gangen

Ta kontakt for et uforpliktende tilbud

 

Be om proof

Du kan gjerne ta kontakt hvis du ønsker å kontrollere om din nåværende webleverandør eller reklamebyrå gjør jobben du betaler dem for å gjøre online, eller hvis du ønsker å komme godt fra start med et nytt prosjekt eller et redesign av eksisterende webløsning.
SERP for SEO på Google.no for nettpilot.no - 6. juli 2012. Organisk og betalt plassering.
SEO ranking for nettpilot.no på Google – 6. juli 2012.
Organisk og betalt plassering ut av mer enn 900 mio søkeresultater.

I løpet av 2012 hadde de som har søkt etter «SEO» i tillegg kunnet oppleve at Nettpilot.no som eneste aktør har hatt to ulike organiske oppføringer av 10 på første side i Googles søkeresultater.  Nettpilot.no holdt topp 3 posisjon blant norske søkeresultater hele 2012. Disse plasseringer beveger seg opp og ned alt etter hvilken nettleser, operativsystem, plassering med mer.

Frem til 2016 har Nettpilot.no holdt solide førstesideplasseringer på både «SEO», «synlig på nett» og «synlig på Google», samt en rekke andre av de tjenester og produkter vi tilbyr. Dette skyldes ikke flaks eller tilfeldigheter, men er resultat av grundig og kontinuerlig arbeid:)

Våre kunders gjennomsnittlige økning i organisk trafikk fra 2014 til 2015 har vært på 293 % og organisk ehandelsverdi har økt med 111%.

Det går an å jobbe strukturert for å holde seg så høyt som råd, i de perioder der en har mest behov. Klikk fra de organiske plasseringer er gratis webtrafikk og er med til å bygge merkevare innen det fagfelt en ønsker å dominere.  Dette har vi jobbet med daglig i mer enn 10 år. så vi vet hvordan det skal gjøres.

Ta kontakt og be om en avtale

 

Klikk deg videre for å lære om hvordan vi jobber med SEO - søkemotoroptimalisering.