Webanalyse: Datainnsamling, rapportering og forbedring
Optimaliserering av online forretningsdrift er kjernen i moderne markedsføring. Med gode løsninger og rutiner for måling og rapportering av webtrafikken har du større mulighet for suksess.
Nettpilot bistår norske selskap og organisasjoner med å:
- Definere målsetninger og målekriterier for online suksess
- Planlegge og strukturere innsamling av nøkkeldata fra webtrafikk
- Gjennomføre nyansert webanalyse slik at dere kan foreta presise vurderinger og komme til verdifulle konklusjoner.
- Forstå data slik at du kan omsette kunnskap til handling.
- Vurdere hvordan nettstedet ditt presterer i forhold til kunder, marked og konkurrenter
- Måle markedsaktivitetenes effekt, over tid, alt etter dine behov.
Dette kalles optimaliserering av forretningsdrift og er kjernen i moderne markedsføring.
Ved å måle og analysere webtrafikk, monitorere sosiale medier, overvåke søkeordsplasseringer i søkemotorer og utnytte eksterne data om søk og søketendenser, kan vi finne frem til hvor og hvordan du kan få mest igjen for pengene når du skal investere i aktiviteter online.
Med innsikt i nettstedets tilstand og nettbrukernes atferd oppnås målbare resultater.