Flere WooCommerce integrasjoner med populære tredjepartsystemer

Runandrelax sin webshop vokser sammen med WooCommerce. Første versjon ble lansert i august 2012.

Vi har hatt en travl periode siden nyttår, der vi ikke har kunnet jobbet med så mange nye kunder, men har til gjengjeld sørget for å knytte gode kontakter til folk som i fellesskap skal kunne hjelpe Nettpilot sine eksisterende og kommende kunder med å drive smarte effektive og nettbutikker i WordPress WooCommerce. Her får du en kort oppdatering fra WooCommerce fronten. Bildet øverst viser Vibeke Klemetsen på startsiden i den nye Run & Relax WooCommerce webshop som vi rakk å lansere i februar. Så hva har ellers skjedd her?

I januar deltok jeg på Affiliate seminaret og knyttet gode kontakter til både publisers og affiliatenetttverk som kan bidra kunder og nettbutikker med å rekke enda lengere ut i sin online markedsføring.

I februar var jeg på WordCamp i Oslo og mødte kjerneutviklere av WooCommerce og en del av grunderne fra WooThemes samt en stor del av det aktive norske WordPress miljøet. Nettpilot bidro også som sponsor.

f.v.: Barry Kooij & Mike Jolley fra Woothemes/WooCommerce, og meg.
f.v.: Barry Kooij & Mike Jolley fra Woothemes/WooCommerce, og meg.

Vi ble kjent med hverandre, drakk litt Corona og diskuterte muligheten for å etablere en Norsk WooCommerce meetup, i Oslo området, så hvis du har lyst å være med på dette så gi gjerne en kommentar nedenfor.

I februar fik jeg også etablert et samarbeide med det nye selskapet Emonkey som leverer integrasjoner til regnskaps og forretningssystemer.

Vi kan derfor nå i felleskap presentere følgende integrasjoner til WooCommerce

 

Petter Northug kjører også på WooCommerce

Petter Northug vinner fem-mila i Falun
Petter Northug vinner fem-mila i Falun (Foto: Scanpix)

Under Ski-VM i Falun jublet vi for Petter Northug og alle de andre norske skiløpere. Med Petter Northugs seire visste vi nemli at Netaxept pluginet som vi har levert til Petters nettsted northug.no vil bli testet av enda flere Northug fans:)

I forbindelse med seneste WooCommerce versjon 2.3.7 fikk vi også lagt en del ekstra arbeid inn i Bring API plugin, sammen med Christian fra Direct House. Vi har her lagt arbeid i liveløsningene til fluid.no og bakingsteel.no som begge er WooCommerce løsninger som benytter Bring API pluginet til Nettpilot. Dessuten har vi levert en del løsninger til Idium som har mange WordPress kunder.

Vi vil starte utvikling av et PostNord plugin til WooCommerce innen lenge.

Har du behov for WooCommerce plugins eller integrasjoner til Norske/skandinaviske tredjepartsystemer, ta kontakt.

Gratis SEO software instruksjonsvideo: Analytics SEO velkomstprogram

Analytics SEO velkomst videoer

Etter mange henvendelser har vi fått laget nye videoinstruksjoner til Analytics SEO slik at det er enda enklere å komme i gang med en gratis startkonto og få noe igjen med en gang. Les mer

The Paradox of exceptional marketing – Content Marketing og SEO forklart

The Paradox of Exceptional Marketing Rand Fishkin – Founder, Moz

Ikke alle har 45 minutter. Men har du 45 minutter vil du fortsatt være en av meget få som har sett denne videoen hele veien igjennom. Dette er en av de mest gjennomarbeidede presentasjoner av hvordan SEO spiller en fundamental rolle i content marketing.  Les mer

Hvilke funksjoner/plugins ville du ønske til din WooCommerce Nettbutikk, som du ikke finner i dag?

Spørsmål og svar

Vi har akkurat ferdigstilt Bring API integrasjon til WooCommerce. Grunnen til dette er enkel. For å drive en seriøs nettbutikk må du kunne automatisere så mange prosesser som råd og samtidig levere god kundeservice og valgfrihet til kunden i nettbutikken din. Men hvilke funksjoner ønsker du deg i WooCommerce, som ikke finnes i dag? Les mer

Strategi for sosiale medier – 10 gode råd

Strategi for sosiale medier

Sjekkliste fra kurs i sosiale medier

Jeg har fortsatt en del kunder som lurer på hvordan de skal håndtere sosiale medier – og som gjør dette under middels bra. Innrømmet. Det er ikke så enkelt som man skulle tro. Selv er jeg forferdelig dårlig på alt som handler om visuelle fellesskaper som Instagram og Pinterest, og Nettpilot sin side på Facebook er ikke noe verdt. For jeg orker ikke å bruke tid på Facebook, og har generelt lite tid til selv å bruke sosiale medier i en hverdag som handler om å jobbe med data og bistå et lite utvalg av kunder med noe så kjedelig og usosialt som rådgivning innen utvikling av nettbutikker, søk og analyse:)

Og dog: Jeg møter selskap som bruker opp mot 40 timer per uke på Facebook og ikke skjønner hvorfor deres innsats ikke gir mer resultat på bunnlinjen. Hvorfor fortsetter de å bruke så mye tid når det ikke er noen utvikling?

Strategi for sosiale medier - 10 enkle tips Les mer

Kan Nettpilot jobbe med Magento? Ja, vi kan:)

Magento Nettbutikk

Jeg forteller dette fordi fler og fler stiller oss spørsmål om Magento, og om Magento vs WordPress WooCommerce. Jeg vil ikke utgi hele min utredning her, men du er velkommen til å spørre meg om hva jeg mener. Men da får du nesten benytte kommentarfeltet nedenfor innlegget.
magento_logo_600
. Les mer

Abonnementsløsning til WordPress WooCommerce med Dibs og Netaxept betaling

WooCommerce Subscriptions

Nettpilot og det svenske WordPress byrået Krokedil har lenge samarbeidet og vært i tett dialog omkring utviklingen av våre betalingsmoduler til WooCommerce. I juni ferdigstilte vi Netaxept betalingsmodulet som kan håndtere både flere valutaer og abonnementsbetaling via WordPress Woocommerce.I juli ferdigstilte Krokodil Dibs modulet med samme funksjonalitet.

 

WooCommerce Subscriptions
WooCommerce Subscriptions kan nå integreres med både DIBS og Netaxept betaling

 

Du kan se abonnementsløsningen med Netaxept kortbetaling i aksjon på duggurd.no og WPML/flerspråklig + multivalutaløsning på siden traxfamily.com

Har du et WordPress nettsted og skal du selge tjenester eller produkter med løpende abonnement kan du derfor nå velge fritt om du ønsker Paypal, Dibs, eller Netaxept som betalingsleverandør.

Fra mange norske aktører vet vi at Paypal ikke er den optimale løsningen på det norske markedet, så vi er glade for at vi nå har løsninger som passer de som i forveien har en Dibs avtale eller en avtale med Nets. Vi har også mulighet for å hjelpe nye kunder i gang med online abonnement løsninger uansett om de velger Dibs eller Netaxept.

Abonnementsløsning i WordPress som er kompatibel med Dibs og Net krever;

  1. Du har/bygger et nettsted i WordPress på et webhotell f. eks ProIsp
  2. Du installerer gratismodulet WordPress Woocommerce
  3. Du installerer modulet WooCommerce Subscriptions. Dersom du ønsker en norsk utgave av denne kan du ta kontakt til Nettpilot.
  4. Du bestiller Dibs avtale med modul eller Nets Netaxept avtale med modul
  5. Du installerer Dibs eller Nets Netaxept plus betalingsmodul for WooCommerce
  6. Du aktiverer Dibs eller Netaxept som betalingsløsning for WooCommerce Subscriptions
  7. Du oppretter dine abonnementprodukter

Om modulet WooCommerce Subscriptions (WC Subscriptions)

WC Subscriptions gjør det enkelt å opprette og administrere produkter med regelmessige/gjentakende betalinger. Lag et abonnementsprodukt akkurat som alle andre WooCommerce produkt, og du er klar til å begynne å selge abonnementer.

Med abonnementer kan du lage periodiske betalinger per dag, uke, måned eller år. Du kan legge til en valgfri registreringsavgift og varighet. Du kan også gi gratis prøvetid med mer.

Fraktkostnader, rabatter og mva kan kobles til periodiske betalinger. Du kan også sette medlems innholdstyring/tilgang når du bruker WC Subscriptions i kombinasjon med WordPress pluginet Groups + Groups Extension fra WooThemes.

Hva kan du selge med abonnementer?

  • Produkter som bøker, helsekost, undertøy, tidsskrifter, dagligvarer osv.;
  • Nedlastbare produkter, som e-magasiner, forretningsmaler, plugins;
  • Virtuelle produkter, som medlemskap, mobile nettsider, Software as a service (SaaS) løsninger;
  • Tjenester som forretningsrådgivning, kurs, coaching;
  • Medlemskap med tilgang til innhold i kombinasjon med Groups extension.

Kort sagt; du kan selge hva som helst som kundene er villige til å tegne abonnement på.

Du kan gjøre dette selv eller ta kontakt til Nettpilot om du trenger hjelp. Lykke til!