Eksempel #1: Effekt av sosiale medier: Bedre plasseringer på Google

nr. 1 på Google for søk på måle effekt av sosiale medier
Måle effekt av sosiale medier
Oppfølgning av innlegget Effekten av markedsføring i sosiale medier kan måles på 4 områder – og er verdt innsatsen. fra Mediakoordinators blogg
Et middels antall tweets og en pen del trafikk til artiklen:
«Effekten av markedsføring i sosiale medier kan måles på 4 områder – og er verdt innsatsen.»
fikk i løpet av kort tid plassert artikkelen øverst i Google sine søkeresultater på søkefrasen «måle effekt av sosiale medier», og andre relaterte søk.
Dette var en av mange og et klokkeklart eksempel på den kombinerte verdien av sosiale medier og søkemotoroptimalisering – og at godt innhold som er populært i sosiale medier også blir favorisert av Googles søkemotor.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *