Nettpilot FAQ: Spørsmål og svar

Her er en liste over de mest typiske spørsmål og svar til Nettpilot:

Hvilke språk støtter NETS til Woocommerce

NETS modulet til Woocommerce er bygget etter vanlig WordPress modell, der vi benytter po filer for å håndtere ulike språkvarianter.  Det er per default satt opp slik at det er språkfiler for engelsk, norsk, svensk og dansk. Alt etter hvilket språk du har satt nettbutikken til vil den velge dette språket. Trenger du et nytt språk som ikke finnes i dag kan vi gjerne hjelpe. Husk at du selv skal innstille språk i NETS sin grensesnitt. I tillegg støtter modulet WPML flerspråklig WP løsning og WMPL multicurrencies. Dette betyr at du kan ha en nettbutikk med priser i ulike valutaer alt etter språk og geografi og la folk betale i den valuta som passer dem best.

Back To Top

Jeg har ikke registrert foretak eller organisasjon, kan jeg bli kunde?

Nettpilot behandler i utgangspunktet ikke henvendelser fra privatpersoner eller grupper uten organisasjonsnummer. Om du lurer på om du kan bestille nettbutikk elementer FØR du har etablert din bedrift, er svaret fra Nettpilot: Nei.

Hverken Paypal, NETS eller DIBS kan opprette kundeforhold uten et organisasjonsnummer og et formelt bedriftsnavn.

Du registrerer din bedrift i Brønnøysundsregistret.

Back To Top

Leverer Nettpilot andre tjenester enn WordPress?

Ja, vi kan absolutt også hjelpe med annet enn WordPress🙂 Vi kan i tillegg håndtere SEO, Adwords, Facebook annonseringer osv. Vi har særlig fokus på arbeid som er rettet mot å gi økt konvertering for bedrifter og organisasjoner av alle størrelser. Har du ambisjonene, så har vi virkemidlene!

Back To Top

Hva trenger Nettpilot fra vår bedrift for å få løst SEO og Adwords oppgaver?

Vi ber alltid om tilgang til Adwords, Google Analytics og Webmaster Tools før vi starter jobben med SEO eller Google Adwords:) Kan ikke jobbe uten å kunne få data fra kilder som viser til tidligere webtrafikk og resultater. Samtidig ber vi om at våre kunder samler en liste over de mest relevante konkurrenter og nettsteder som man ønsker å ta opp konkurranse med. Men viktigst er at dere lager et par gode beskrivelser av kundene, slik at vi vet hvem vi skal målrette oss mot.

Hvis vi ikke har noen av disse på plass?

Da kan vi gjerne ta på oss i oppdrag i sørge for at dere for det på plass så snart som råd. Det er vanskelig å vite hvordan dere ligger i i konkurransen uten å måle dette med de rette hjelpemidler.

Back To Top

Hvilken referanser har Nettpilot?

Når det gjelder referanser så kan du få liste tilsendt ved å ta kontakt til oss her:

http://www.nettpilot.no/referanse-kunder/   – se også nederst på referansesiden for et utvalg av våre kunder.

Ellers er det også en del mindre håndverkere/fagfolk i mindre vertikaler som er på kundelisten til Nettpilot.

Back To Top

Hvordan kan vi få garanti for at Nettpilot leverer gode tjenester innen SEO?

Vi kan ikke utstede en garanti der alle kunder til enhver tid blir 100% tilfreds, men vi har et ekte engasjement for alle våre kunder og synes det er spennende og interessant å skape resultater – helt uavhengig om det er en stor eller liten bedrift vi arbeider med. Du kan alltid teste vår gratis tjeneste på din.seokontroll.no før du tar kontakt.

Vi vet hva som skal til for å skape resultater, og det er ikke tilfeldig at du finner Nettpilot.no blant de aller øverste plasseringene når du søker etter SEO, SEO strategi, Teknisk SEO, Adwords annonsering og søkeordsanalyse på norske sider.
Dette har vi fått til ved hardt arbeid, og ikke ved hjelp av et stort markedsføringsbudsjett. Vi har også spesialisert oss på WordPress løsninger og betalingsløsninger til WordPress, også her ranker vi høyt. Det burde være ok forsikring:)

Vårt motto er; ingen kunde er for liten, ingen kunde er for stor!

 

Back To Top

Hva er Nettpilots faglige bakgrunn

Nettpilots fagansvarlige Nickolass Jensen var frem til februar 2014 ansatt som Senior SEO Advisor i Resolution Media Norge – der han håndterte webanalyse, SEO og Adwords for større brands. Resolution Media er et digitalt spesialistbyrå i OmnicomMediaGroup AS – holdingselskapet som eier mediebyråene OMD og PHD. I denne perioden deltok han i INMAs Performance Award med to teams og prosjekter med Resolution Media og PHD, i henholdsvis Multikanal og Webanalyse. Begge teams vant gull og slo aktører som Iprospect, Mediacom, Posten/Bring og Telenor.

Nickolass ble i 2001 utdannet New Media Manager ved Erhvervsakademiet for IKT i København.

Daglig leder av Nettpilot; Aurora Høegh-Omdal er likeledes utdannet New Media Manager ved Erhvervsakademiet for IKT i København i 2001.

Aurora tar seg av kundebehandling og økonomistyring, samt planlegging og prosjektarbeid med særlig fokus på innhold, brukervennlighet  og kommunikasjon med sikte på økt konverteringsgrad.

Back To Top

Hvilke typer kunder og prosjekt tar Nettpilot?

Dersom du tror at vi er rett samarbeidspartner for deg, så gjør vi vårt beste for å leve opp til dine forventninger.

Vårt motto er; ingen kunde er for liten, ingen kunde er for stor!

Vi vil gjøre det vi kan for å hjelpe deg videre med ditt prosjekt eller oppgave, men dersom vi vurderer at andre kan løse oppgaven bedre enn oss, vil vi henvise til samarbeidspartnere eller konkurrenter vi kan anbefale. I perioder har vi det svært travelt, og det kan innbære noe ventetid før vi kan påta oss nye oppdrag, men vi gjør vårt ytterste for at å gi deg et så korrekt estimat som mulig både på tidshorisont og kostnader.

Vi prøver å ikke love mer enn vi kan holde, selv om det noen ganger innebærer at vi mister kunder. Vi prøver ikke å være de billigste eller mest trendy leverandørene av webtjenester. Vi ønsker heller å bli oppfattet som pålitelige og fleksible, og kjent for å levere kvalitet og god kundebehandling. For oss er det essensen av å være en Nettpilot!

Back To Top

Hva tror dere jeg trenger hvis jeg ikke har brukt Google markedsføring tidligere og skal lansere nye tjenester og produkter i Norge?

I utgangspunktet trenger du sansynligvis en søkeordsanalyse for det norske markedet, en innledende vurdering av ditt nettsteds online marketing performance i forhold til dine konkurrenter og en SEO/PPC strategi. Dette er tre trinn som gjelder uavhengig av størrelsen på din bedrift og som bør med uansett størrelse på «pakken» vi setter sammen for deg. Hvor stor «pakke» du trenger/ønsker, vil avhenge av størrelsen på din bedrift, kompetanse i bedriften og selvsagt også størrelsen på ditt markedsføringsbudsjett.

Om du allerede har en eksisterende webløsning, kan vi også lage en teknisk helsesjekk på ditt nettsted før du går inn i markedet for fullt.

Back To Top

Hva koster det?

Nettpilots veiledende prisliste finner du her:

http://www.nettpilot.no/priser-seo-timepris-eller-fast-pris/

Vi kan alltid finne eller tilpasse løsninger som passer dine behov, men for at vi skal kunne lage et spesifikt tilbud ber vi deg om å formulere dine behov så grundig som råd. Det er vanskelig, for ikke å si umulig å gi et godt pris – og tidsoverslag på uklare oppgavebeskrivelser som:

«Jeg har bruk for en nettbutikk – hva koster det?»

Eller

«Jeg driver et svensk selskap som skal inn i det norske markedet – kan dere hjelpe med SEO og Google optimalisering? Og hva koster det?»

Dersom du trenger hjelp med å definere og konkretisere dine ønsker og behov, kan vi tilby 45 minutters oppstartskonsultasjon for kr. 990,-.  eks. mva. Konsultasjonen vil generelt foregå via telefon/skype etter avtale.
Enkelte kunder vil ha behov for en mer omfattende konsultasjon der vi mellom hjelper med å utforme en svært spesifikk kravspesifikasjon.

Jo grundigere man har forberedt sin nettløsning fra begynnelsen av, desto mer tid, ergrelseog penger sparer man i det lange løp. Vi har ofte erfart av kunder har «oppdaget» mange nye behov og ønsker underveis i et prosjekt. Om disse nye behovene skal oppfylles blir det en økning både i tidshorisont og pris, og ganske særlig hvis de nye behovene krever mange justeringer og endringer i det påbegynte arbeidet.

Dette vil da være tid og penger som kunne ha vært spart ved skikkelig planlegging. Enda verre er det selvsagt dersom det rent faktisk ikke er mulig å implementere kundens nye ønsker og behov uten å starte helt forfra.

Det er også viktig å være fremtidsrettet i sin planlegging og legge til rette for muligheter for senere utvikling og implementering av nye forretningsområder. Selv om du ikke trenger dette i dag, er det fint å kunne ta høyde for at du kan trenge det i morgen.

Back To Top

Fungerer Nets betalingsmodul fra Nettpilot med både Woocommerce 3.0 og WooCommerce 3.4, 3.5 og 3.6?

Ja, Modulet oppdateres og utvikles med utvidelser løpende, i takt med at Woocommerce oppdateres og etterspørsel hos Nettpilot.

Oppdateringer og kontrollhistorikk:

Mai 2013: Auto Capture for digitale produkter
September 2013: Fra 1.6.6 og opp til 2.0.7 per
Mars 2014: WooCommerce 2.1 kompatibilitet og API integrasjon
April 2014: Utvidelse av modul som gir mulighet for Multicurrencies (WPML og andre)
Juli 2014: Avbryt knapp og abonnement/recurring Payment integrasjon mot Woo Subscriptions
August 2014: Endring i Manual
September 2014: Integrasjon av Paypal option i Netaxept vinduet
November 2014: Integrasjon av swedbank betaling. og ny plassering av logg filer.
Desember 2014: Integrasjon av abonnement/recurring Payment integrasjon mot Woo Subscriptions i standard modulet
Juni 2015: Kontroll av integrasjon mot WooCommerce 2.3.10
Januar 2016:  Kontroll av integrasjon mot WooCommerce 2.5
Februar 2016: Test av nye funksjoner, mulighet for opplasting av ulike logoer og direct capture fra WooCommerce
Juni 2016: Støtte for Woo Subscriptions 2.0.13
Mai 2017: WooCommerce 3.0 bugs fikset. Vipps mobilbetaling støtte. Call back url ved manglende redirect (pga. problemer med Mobilbetalinger som Vipps og Mobilepay)
August 2017: Ny versjon av pluginet, rettet feil med Easy payments og abonnementbetaling
Oktober 2017: Mulighet for Logovalg i Checkout, Vipps instant Checkout
November 2018: Fix av MVA issues
Mars 2018: Autocomplete fungerer sammen med Vipps
April 2018: Force TLS 1.2 i Netaxept
Mai 2018: Bedre håndtering updates og debugging i samarbeide med Netaxept support, typisk årsak til feil er kartlagt til å være Netaxept sin funksjon for validering av Customer Phone Numbers, avrunding av produktpriser og MVA i WooCommerce. Raskere responstid på support.
Mai 2019: Renskriving av plugin kode. Ingen rapporte bugs eller feil fra januar 2019 til juni 2019

Juli 2019: Plugin får påbyggingsmodul som utvider funksjonaliteten slik at man nå kan koble flere nettbutikker i WooCommerce opp mot en Netaxept Advanced avtale. Krever seperat Innløseravtale per sluttbrukersted. Tilpasset kjedebutikker.
August 2019: Problemer med enkelte brukere og enheter i Danmark er registrert hos en enkelt kunde. Årsak ikke funnet.

Back To Top

Vårt nye WordPress plugin virker ikke, kan dere hjelpe?

Ja, vi hjelper med alle typer WordPress relaterte oppdrag. Har du kjøpt og mottatt et plugin fra Nettpilot sørger vi for utvikling og oppdatering slik at det fungerer med de nyeste WordPress oppdateringer. Du få gratis support i forhold til dette. Dersom pluginet ikke fungerer som det skal pga. en større konflikt med andre eksisterende plugins eller themes, kan vi ikke tilby gratis support, men gir et estimat på tid og pris på tilpasninger slik at pluginet kan fungere på ditt nettsted.

Du finner Nettpilot Support skjema her >>

Vi vil dessuten forsøke å løse problemet med ditt plugin uten ekstra fakturering dersom vi ser at dette kan fikses i løpet av kort tid.  Er konfikten for omfattende vil vi foreslå en vei videre, som gir deg fire valg:

1) Vi løser konflikten ved å tilpasse det nye pluginet eller det konfliktskapende element – til avtalt tid og pris.

2) Vi avinstallerer det problemskapende elementet og velger et alternativ – til avtalt tid og pris.

3) Vi ber deg avinstallere det problemskapende elementet og velge et alternativ på egen hånd.

4) Vi gir deg pengene tilbake, beklager bryet og du kan søke videre etter en løsning som passer deg.

Be om Support

Back To Top

Hva koster Google Ads annonsering? Hvilke priser har dere?

Snu spørsmålet om pris litt på hodet og se innover – på din egen foretningsmodell

Still deg hellere spørsmålet:

  • Hvor mye har jeg råd til å betale for å få en henvendelse eller et salg? Hva er maks beløpet og hva er det ideelle beløpet?

Bruk det som utgangspunkt for modellering av din digitale annonsering og dine Google Ads kampanjer. Med kunnskap om dette vil dere også få langt bedre tilbakemelding og forslag til prioriteringer fra den personen eller det byrået som skal håndtere Google Ads for dere.

Det viktigste spørsmålene omkring pris og Google annonsering er nemlig:

  • Hva er bør verdien av et klikk fra Adwords være verdt for deg og hvor mye ønsker du å betale per kundetype?
  • Hvilken verdi har hver type salg/henvendelse?
  • Hva er selskapets kapasitet og hva trenger vi, på kort og på langt sikt
  • Skal vi være de som oppfattes som markedsledere?
  • Skal vi «lurke» og holde oss litt usynlige og bare ta noen få av de allerbeste kunder med spissede tiltak eller skal vi fokusere på kvantitet? Hva gjør vi først?
  • Skal vi drives av etterspørsel eller av kapasitet og lagertilstand?
  • Hva er vår primære konkurransefordeler? Hvis vi og våre konkurrenter oppnår like mange klikk, og betaler like mye, hvem vinner da på sikt?
  • etc…

Regn ut verdien av hver kundetype før du begynner med Adwords, slik at du kan se hvor mye du har råd til å investere for å få akkurat denne kundetypen inn på nettstedet ditt. Når du vet dette, har du mulighet for å se hvor mye du kan betale per klikk.

Dette spørsmål skal besvares todelt. Den ene delen handler om håndtering og arbeide med kontoen, som byrået tar betalt for.
Den andre delen handler om annonseringskostnadene som går direkte til Google.

Hva koster Ads håndtering og optimalisering hos Nettpilot?

  • Hos Nettpilot kan du bestille helt ned til 2 timers Google Ads hjelp eller booke en oppstartspakke med gjennomgang av dine utfordringer for kun 4.990,-.
  • Hvis du har en konto som du ikke riktig får til å fungere eller du har et eksternt byrå som gir deg grå hår og bare utgifter og ingen effekt, så ta kontakt og vi ser på Adwordskontoen din, for dernest å vurdere om vi vil kunne forbedre den.
    Hvis vi mener vi kan det, så gir vi tilfredshetsgaranti og pengene tilbake hvis ingen dokumenterbar effekt har inntruffet 30 dager etter avtalen er inngått og vi har jobbet med det vi har avtalt under oppstartskonsultasjonen.
  • Som resultat av oppstartspakken gir tar vi en samtale om hva dere trenger og hvilken innsats dere selv kan legge i dette.
  • Noen ganger skal vi lage en skikklig kontoopprydding for våre kunder. Det kan sagtens være noe vi bruker opp til 25-30 timer på på en måned alt etter kontostørrelse. Andre ganger koster en gjennomgang med forbedringer i Adwordskampanjer kanskje 4-5 timer og  6-7000 kroner, hvis vi vurderer at dere ikke trenger så mye hjelp.
  • Timeprisen er 1590 kr, for mindre enn 10 timer per måned og 1490,- for mer enn 10 timer/md (garantert frem til 1. oktober 2019). Her får du en senior rådgiver som er sertifisert er ratet over snittnivået sett i forhold til den Norske benchmarkvurdering av Google Partnere.
  • Vår rimeligste faste avtale etter oppstartskonsultasjon innholder to timers hjelp og håndtering av Adwords markedsføring, hver uke i tre måneder for kr. 12.800,-/md.

Når det gjelder annonsekostnader kan vi hjelpe med å finne et passende budsjett. Dette setter vi sammen basert på vår kjennskap til markedet og kundens forretningsstrategi.

Budsjett og priser for Google Annonsering

  • Er du i en bransje med sterk konkurranse, bør du sette av mer til annonsering enn om du selger varer/tjenester med liten konkurranse.
  • Ikke fravelg dyre søkeord bare fordi de er dyre, fravelg søkeord fordi du ikke kan tjene penger på de brukere som benytter dem og klikker på annonsene alikevel.
  • Du bør alltid bruke mye mer per salg i de første tre måneder/det første året av en kampanje enn du har umiddelbart lyst til. Fordi dess mer du investerer i begynnelsen, dess mer data har du å jobbe med for å forbedre nettstedet ditt og din SEO. Med det mener vi at godt innhold og gode landingssider er noe som man alltid kan bygge på. Med nok  data fra Ads og Analytics er det forholdsvis enkelt å vurdere hva man skal prioritere og produsere.

Betal hellere oppstartspenger til en erfaren ekspert som kjapt kan velge og fravelge søkeord og emner med største omhu – ellers risikerer du å få for liten effekt av annonseringen og risikerer å betale mange hundre/tusenvis av kroner for å få trafikk fra folk som ikke er det minste interessert i å kjøpe. Det ønsker du ikke.

Hva koster et klikk på en Google Annonse?

På spørsmålet om hva et klikk koster så avhenger dette av

  1. sted
  2. enhet
  3. bruker
  4. tidspunkt
  5. kampanjestruktur og søkeordsgruppering
  6. kvalitet på annonsen
  7. landingssider
  8. historikk og konkurrenter
  9. søkevolum
  10. relevans
  11. og en del ekstra…

Da jeg begynte med Adwords i 2006 kunne jeg få fem nye besøkende for 1 krone på søkeordet overgangsalder. I dag koster det nesten 100 kroner per klikk hvis du er uheldig. Noen ganger mer. Men annonserer du overfor en person som har besøkt nettstedet ditt tidligere og har laget lister med besøkende i Adwords, så kan du nå få et slikt klikk for 20 kroner, dvs. sirka en femtedel av prisen.
Så start med å lage lister:)

Uansett, prisen på Google Annonsering handler i høy grad om hvilke mål du har og hvilken innsats du ligger til grunn.

 

Back To Top

Hvor lang tid tar det å få Netaxept pakken samt plug-in for wordpress WooCommerce fra jeg bestiller, til jeg får den nødvendige informasjonen?

Du vil få WooCommerce Nets Netaxept plugin og søknadskjema som du kan fylle ut og sende til Nets for gjennomgang umiddelbart etter bestilling. Betinget av om du har klar resten av nettbutikken og lever opp til de krav som tredjepartsinnløser stiller så burde du kunne bli klar i løpet av 2-3 ukers tid.

Hvis du trenger info fra Teller med krav og søknadskjema så kan du finne det her: https://www.nettpilot.no/krav-til-nettbutikk-for-a-fa-teller-innloseravtale/
Så du vil kunne ha forberedt deg allerede i dag og sende alle søknader til Nets og Teller innen midnatt. Lykke til!

Back To Top

Når skal refusjon være tilbakebetalt fra en nettbutikk etter varen har blitt sendt i retur?

Vi i Nettpilot vet ikke hva som er normal tid, men med god kundeservice burde tilbakebetaling bli gjennomført innen 3 dager etter varen er registrert og tilbakeført hos selger. Selgeren plikter å gjøre dette innen 14 dager.

Se også her fra Lovdata:
§ 15.Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg

Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Returkostnadene bæres av forbrukeren med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

Forbrukeren skal tilbakeføre varen innen rimelig tid. Dette må gjøres selv om forbrukeren ikke har fått det han eller hun har krav på å få tilbakebetalt fra selgeren.

Er varen sendt gjennom posten eller en annen selvstendig fraktfører skal den sendes tilbake på samme måte eller leveres til selgeren. Dersom selgeren ikke har ordnet med hensiktsmessig returpakning gjelder bestemmelsen i fjerde ledd.

Er varen levert på annen måte, skal forbrukeren enten stille varen til selgerens rådighet for avhenting på det stedet den ble mottatt eller levere eller sende den til selgeren.

Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til rådighet.

Forbrukeren plikter ikke å motta eller innløse en vare før den returneres til selgeren, men kan i stedet betale returkostnadene og be den som leverer varen om å returnere varen til selgeren.

Dersom forbrukeren har gitt melding til selgeren om at varen kan hentes i henhold til fjerde ledd og dette ikke skjer innen 3 måneder fra meldingen er mottatt, tilfaller den forbrukeren vederlagsfritt.

Se også: https://lovdata.no/dokument/LTI/lov/2000-12-21-105
Lykke til!

Back To Top

Hei, Jeg lurer på hva som er forskjellen på Bring Fraktguiden API til WooCommerce som dere tilbyr og gratisversjonene?

Hei og takk for spørsmålet vedrørende vårt plugin Bring Fraktguiden API til WooCommerce😉

De fleste gratis plugins har bare integrasjon med få produkter i fraktguiden API(shipping API) i handlekurv.

Vårt plugin har i tillegg integrasjon med Pickup points med kartvisning, Mybring booking, Opprettelse og utskrivning av fraktetiketter i WooCommerce ordre visning, full tracking og pakkesporing automatisk sendt ut per e-post, samt en servicegaranti og kommende oppdateringer de neste 12 måneder gratis.

Gratisversjonene blir sparsomt vedlikeholdt fordi ingen kan sette av ressurser til oppfølgning. Eller også er gratis versjoner lagt ut fordi det er lettere å selge premium versjoner til folk som allerede benytte gratis versjoner og oppdager at de mangler funksjoner. Derfor opplever vi ofte at brukere av gratis plugins kommer til oss etter et stykke tid, når noe har gått skeis. De som leverer gratis produkter tar/føler lite ansvar. Det er jo i grunnen logisk at man har lite ressurser til support og vedlikehold når man ikke blir betalt for jobben.

Vi har utviklet det selv i 2012 og var de første som utviklet integrasjonen mot Bring sitt API som dengang var i BETA, for vår faste kunde runandrelax.com.

Vårt Bring API plugin vedlikeholdes, supporteres og utvikles nå videre som et betalt og støttet plugin og Bring har bistått med forbedringene som du kan teste på http://makingwoo.com/bringshop/.

Vi er Bring Partner og jobber tett sammen med Bring om utvikling av fraktmetoder overfor små og mellomstore aktører.

Dvs. at du får også tilgang til Mybring booking og Pickup points, full tracking og pakkesporing automatisk sendt ut per epost, samt en servicegaranti og kommende oppdateringer de neste 12 måneder gratis.

Som kunde hos Nettpilot blir du ivaretatt og vet vi er avhengige av å kunne hjelpe deg når du trenger hjelp. For hvis noe er feil så gjelder dette for mange andre betalende kunder, og derfor er vi tvunget til å yte rask og effektiv support. Konstant.

Vh Nickolass, Nettpilot

Back To Top

How do I upgrade my WooCommerce plugins and WordPress?

 Important when upgrading any WooCommerce Plugin and plugins from Nettpilot:

  • Please make sure to make a backup of your webshop installation before upgrading even the most trivial element.
  • Always be ready to enter the root folder via ftp, online cpanel og fileadmin when handling upgrades. And have contact details for the webhost support ready. If they have a live support chat, then make sure to do your upgrades when you have webserver support available within a very short notice.
  • Install, activate and test the upgrade and latest version in a test environment or on a stagingserver before putting it out live.
  • Do test all processes and touch points for both customers end, and webshop owners end, before going live.
  • Make sure you have at least one extra license activation key if the plugin update deactivates the old key. If you need an extra, please contact us..
  • DO NOT SET you WordPress installation to auto upgrade as this can trigger an API error message and deactivate your plugins and as a result break your entire website. Especially if the plugins you have installed, has not been tested with the newest WP version.
  • ALLWAYS check in on your WP installation and plugins when you receive a message from your webhost that has a subject like this: «Important: WordPress websites were upgraded to latest versions».
  • Not all servers act the same: The API Manager we use has issues with some server settings and may display an API software error message also when upgrading og re-installing it. We know that it might happen sometimes, so please contact us and tell us what you experience – as this is no crisis – but please provide us with a wp admin log in.
  • Allways make upgrades to your checkout plugins when you expect to have the lowest possible number of customers online. Even for only for 5 minutes, then set the webshop to maintenance mode after warning them and sharing it on other channels. If you have a great Facebook page with lots of fans and friends, please see to that they know your are upgrading in order to get a better and more secure website. Have a customer service available on Facebook, when your site is down. Allways. You will have far more work to do and mess to clean up if you Do NOT upgrade on a Black Friday!
  • Regarding WooCommerce Netaxept Payment plugin:
    • Make sure to note down your Merchant ID and Netaxept Payment Token before updating in order to recover quickly.
    • Ask Netaxept Support for a test token if you need a testing sandbox.
    • Check whether you have auto capture or direct capture via WC admin set.
    • Check all the data i Netaxept admin as well
    • Check whethere you have Easy Payment activated in both ends, or not
    • Check whether you have Vipps, Mobilepay or other thirdparties agreements in place
    • If you have Klarna Checkout, then you will probably face issues that we cannot support you with without charging extra
    • Please make sure your theme is updated and compatible with the latest WooCommerce version that you have installed
  • Regarding WooCommerce Bring Shipping API plugin:
    • Make sure your API data is right, both Mybring API key and Google maps API key.
    • Make sure no other plugins are interferring with the order process.
    • Make sure weight and dimensions are set on all levels of the products also on variable products variables.
    • Make sure you have SKU attached to your products.
    • Make sure you have choosen the right Bring products
    • If using WPML and multicurrencies, please get in touch if you have issues.
    • If using Klarna, please get in touch if you have issues.
    • Check if the shipping calculator is activated and if shipping zones settings are overruling Bring Shipping Method.
  • If you are stuck and need help fast, please enable the log tracker and make a transaction process, and share screendumps of all errors you encounter. Do inform about order ID, user ID, Product IDs in the transaction that fails and send us a copy of the WC systemsstatus with the latest logfile data. Then you can provide us with a WP admin user so we can dig into it. Sometimes we even need FTP access.

Back To Top

Hvordan starte opp egen webshop raskt?

Skal du starte opp nettbutikk som hobby eller er det en større satsning over lengre tid?

Skreddersøm og investeringsdyktig?
Ifall du trenger skreddersøm og en fleksibel løsning kan du velge å se på våre løsninger hos MakingWoo.com

Selge varer enkeltvis
Hvis du bare skal selge varer enkeltvis kan du benytte en av de mange store annonseportaler som Finn, QXL, Zett, Tinde e.l.

Nettbutikk på 1-2-3
Det finnes en del ferdigpakker hvor du kan leie en nettbutikk for et fast beløp hver måned. Dette kan passende sammenlignes med å leie et tomt butikklokale. Du må selv fylle opp med varer, få lokalet til å se innbydende ut, samt etablere rutiner for betalingsmuligheter og annen logistikk. Du vil fortsatt trenge hjelpe med og skape trafikk og synlighet, digital markedsføring, Adwords, SEO, håndtering av webanalyse osv.

De rimeligste løsningene passer godt for gründere i etableringsfasen, men det er også løsninger som er tilpasset større bedrifter.
Er du i Norge, bør du bruke en norsk leverandør, med norske knapper, tekster og betalingsløsninger. Det er det forbrukerne har mest tillit til.

Sjekk ut Mystore.no: Anbefalt for mindre budsjetter:


Prøv Gratis i 14 dager

Back To Top

I would like to integrate Vipps in a registration/ticket sale for an event I am organizing. Which product suits me best?

It depends on your website, if you have one.
We do provide the Vipps payment via our Netaxept plugin for WooCommerce and can arrange for you to get an agreement with Netaxept with discount as well: https://www.nettpilot.no/produkt/installasjon-av-nets-betalingsmodul-til-wordpress-woocommerce-nets-netaxept-start-avtale/

In order to use that you will need a WordPress Website with WooCommerce installed.
It is als useful to integrate somekind of ticketing system into Woocommerce like https://woocommerce.com/products/tickets-woocommerce/ or https://www.fooevents.com/pricing/

Back To Top

Hvordan integrerer jeg Tripletex med WooCommerce?

Det enkleste vil være å opprette en gratis prøvekonto hos ConnectMyApps og se hvordan det fungerer med Tripletex og WooCommerce.
Besøk connectmyapps.com for å se alle deres WooCommerce integrasjoner.

Back To Top

Jeg trenger hjelp ASAP, kan du/dere ringe?

Hvis du trenger hjelp så hurtig som mulig, så er det smarteste du kan gjøre å forklare oss hva du trenger hjelp til, FØR du sender den første beskjed til oss.
Oftest vil en kort beskrivelse sendt via Nettpilot Support (WordPress og tekniske utfordringer) eller Nettpilot Kontakt (Generelle henvendelser og behov for råd eller veiledning) være den smarteste måten å få rask bistand på.
Når du har sendt oss en beskrivelse av problemet og dine behov, så kan du evt sende en SMS til oss, der du ber oss sjekke innboksen.

Vi har mange henvendelser fra folk som trenger hjelp, og vi prioriterer å hjelpe dem som beskriver sine behov og problemene sine først.

Alt annet vil være unfair.

Back To Top

Your plugin doesn’t work properly on my website, can I get a refund?

Hello there

The plugin usually works as described in our product description if you are following WordPress and WooCommerce standards, and the instructions we have provided in our documentation, however, small bugs or thir party conflicts will sometimes appear, depending on how you use it.

It is a digital product and therefore we do not give any refunds.

We allways fix bugs if they appear, and we fix issues when we get the access we need in order to do so. None of our plugins are broken, and they can be used with the proper settings, in the proper environment. This is true for more than 500 clients.

What you have to know is, that our plugin cannot cook coffee or make your dinner, if that is your definition of working properly.

If you compare it to other free WooCommerce plugins, then the Nettpilot plugins really works properly compared to them, and we can offer you technical support on the spot, but this not allways free. The plugins and our work will save you hours of programming, time and costs, therefore we are charging money for it.

If you have bought the plugin as is and did not order help and onboarding support to get started, then 24/7 support is not included as a premium service.

So if you need our help, we can provide that. Please share your website access details via the Nettpilot Support page in order for us to help you.
We can help you fix your issues, and we do not provide refunds.

Back To Top

Kommer det snart et WooCommerce plugin for Brings Pakke i Postkassen (erstatteren til MiniPakke)?

Vi skulle etter planen har vært klar med testversjon i januar 2018, men det kom inn noen helt konkrete oppdrag kort sikt, så de ble opprioritert. Vi justerer tidsplanen løpende. (mer…)

Back To Top

Ved kortbetalinger så er det reservering av beløp og korttrekk – hva er forskjellen og når benyttes hva?

Nettbutikker som tar imot kortbetaling når en kunde kjøper en vare vil i utgangspunktet ikke ha lov å trekke direkte fra kunden betalingskort, FØR varen har blitt sendt. (mer…)

Back To Top

Booking av servicepakke i MyBring gir følgende feilkode: «ERROR! Code: BOOK-INPUT-021. Message. Invalid customer number». Hva gjør jeg?

Feil kundenummer i WooCommerce ordrevisning?

Case: Kunden tidligere har kunnet bestille leveringsvalget Servicepakke i nettbutikkens frontend, men nå når nettbutikken har forsøkt å bestille etikett via MyBring Booking, så har det kommet opp feilmelding om at Nettbutikkens kundenummer ikke støtter produktet . Feilmeldingen er: «ERROR! Code: BOOK-INPUT-021. Message. Invalid customer number».

Forklaring på problemet:
Feilmeldingen skyldes at nettbutikken din benytter en utdatert Bring produktvelger som forsøker å hente Servicepakke i Brings systemer. Servicepakke har i løpet av høsten 2019 og våren 2020 blitt byttet ut med Produktnavnet Pakke til hentested. Omleggingen har skjedd i bølger og ikke samtidig på tvers av alle Brings kunder og kundenumre.

Løsning:
Nettpilots WooCommerce plugin for Bring Booking og Fraktguiden ble updatert i august 2019 for å være kompatibel med både nye og gamle produktnumre.

Denne oppdateringen har vært integrert siden plugin versjon 2.0.

Back To Top

Hvordan integrere MyNets og betalingsoppgjør med regnskapssystemet mitt?

Per i dag finnes det ingen mulighet for å integrere selve MyNets portalen direkte med ditt regnskapssystem.

Nets tilbyr dog SFTP, hvor du eller din regnskapsfører velger hvilke format og hvor hurtig oppgjørsfilene skal kjøres inn til ditt regnskapssystem.

Dersom du ønsker SFTP, pleier Nets å sende dette tilbudet per epost:
Vi har en løsning hvor vi kan rute oppgjørsfiler til SFTP-server, og fra serveren rutes det videre inn i et internt regnskapssystem.
Ved denne løsningen tilbyr vi følgende formater: PDF, HTML, XML og CSV. Vi oppretter da en egen mappe til dere på SFTP-serveren, og gir dere innloggingsinformasjon. Gi oss beskjed om dette er noe dere ønsker, og hvis ja, bes dere opplyse hvilket format dere ønsker å motta oppgjørsfilene i.

Du kan også benytte følgende skjema for å fylle ut hvilke filformat og hvor hurtig overførslene ønskes:

https://www.nets.eu/dk-da/spforms-popups/Pages/NO-SFTP.aspx?IsDlg=1

Back To Top

Send ditt spørsmål til support@nettpilot.no om du ikke finner det svar du søker her.