Your plugin doesn’t work properly on my website, can I get a refund?

Hello there

The plugin usually works as described in our product description if you are following WordPress and WooCommerce standards, and the instructions we have provided in our documentation, however, small bugs or thir party conflicts will sometimes appear, depending on how you use it.

It is a digital product and therefore we do not give any refunds.

We allways fix bugs if they appear, and we fix issues when we get the access we need in order to do so. None of our plugins are broken, and they can be used with the proper settings, in the proper environment. This is true for more than 500 clients.

What you have to know is, that our plugin cannot cook coffee or make your dinner, if that is your definition of working properly.

If you compare it to other free WooCommerce plugins, then the Nettpilot plugins really works properly compared to them, and we can offer you technical support on the spot, but this not allways free. The plugins and our work will save you hours of programming, time and costs, therefore we are charging money for it.

If you have bought the plugin as is and did not order help and onboarding support to get started, then 24/7 support is not included as a premium service.

So if you need our help, we can provide that. Please share your website access details via the Nettpilot Support page in order for us to help you.
We can help you fix your issues, and we do not provide refunds.

Jeg trenger hjelp ASAP, kan du/dere ringe?

WordPress Support

Hvis du trenger hjelp så hurtig som mulig, så er det smarteste du kan gjøre å forklare oss hva du trenger hjelp til, FØR du sender den første beskjed til oss.
Oftest vil en kort beskrivelse sendt via Nettpilot Support (WordPress og tekniske utfordringer) eller Nettpilot Kontakt (Generelle henvendelser og behov for råd eller veiledning) være den smarteste måten å få rask bistand på.
Når du har sendt oss en beskrivelse av problemet og dine behov, så kan du evt sende en SMS til oss, der du ber oss sjekke innboksen.

Vi har mange henvendelser fra folk som trenger hjelp, og vi prioriterer å hjelpe dem som beskriver sine behov og problemene sine først.

Alt annet vil være unfair.

Hvordan integrerer jeg Tripletex med WooCommerce?

Det enkleste vil være å opprette en gratis prøvekonto hos ConnectMyApps og se hvordan det fungerer med Tripletex og WooCommerce.
Besøk connectmyapps.com for å se alle deres WooCommerce integrasjoner.

I would like to integrate Vipps in a registration/ticket sale for an event I am organizing. Which product suits me best?

It depends on your website, if you have one.
We do provide the Vipps payment via our Netaxept plugin for WooCommerce and can arrange for you to get an agreement with Netaxept with discount as well: https://www.nettpilot.no/produkt/installasjon-av-nets-betalingsmodul-til-wordpress-woocommerce-nets-netaxept-start-avtale/

In order to use that you will need a WordPress Website with WooCommerce installed.
It is als useful to integrate somekind of ticketing system into Woocommerce like https://woocommerce.com/products/tickets-woocommerce/ or https://www.fooevents.com/pricing/

Hvordan starte opp egen webshop raskt?

Nettpilot WordPress Nettbutikkløsning

Skal du starte opp nettbutikk som hobby eller er det en større satsning over lengre tid?

Skreddersøm og investeringsdyktig?
Ifall du trenger skreddersøm og en fleksibel løsning kan du velge å se på våre løsninger hos MakingWoo.com

Selge varer enkeltvis
Hvis du bare skal selge varer enkeltvis kan du benytte en av de mange store annonseportaler som Finn, QXL, Zett, Tinde e.l.

Nettbutikk på 1-2-3
Det finnes en del ferdigpakker hvor du kan leie en nettbutikk for et fast beløp hver måned. Dette kan passende sammenlignes med å leie et tomt butikklokale. Du må selv fylle opp med varer, få lokalet til å se innbydende ut, samt etablere rutiner for betalingsmuligheter og annen logistikk. Du vil fortsatt trenge hjelpe med og skape trafikk og synlighet, digital markedsføring, Adwords, SEO, håndtering av webanalyse osv.

De rimeligste løsningene passer godt for gründere i etableringsfasen, men det er også løsninger som er tilpasset større bedrifter.
Er du i Norge, bør du bruke en norsk leverandør, med norske knapper, tekster og betalingsløsninger. Det er det forbrukerne har mest tillit til.

Sjekk ut Mystore.no: Anbefalt for mindre budsjetter:

Prøv Gratis i 14 dager

How do I upgrade my WooCommerce plugins and WordPress?

WooCommerce

 Important when upgrading any WooCommerce Plugin and plugins from Nettpilot:

  • Please make sure to make a backup of your webshop installation before upgrading even the most trivial element.
  • Always be ready to enter the root folder via ftp, online cpanel og fileadmin when handling upgrades. And have contact details for the webhost support ready. If they have a live support chat, then make sure to do your upgrades when you have webserver support available within a very short notice.
  • Install, activate and test the upgrade and latest version in a test environment or on a stagingserver before putting it out live.
  • Do test all processes and touch points for both customers end, and webshop owners end, before going live.
  • Make sure you have at least one extra license activation key if the plugin update deactivates the old key. If you need an extra, please contact us..
  • DO NOT SET you WordPress installation to auto upgrade as this can trigger an API error message and deactivate your plugins and as a result break your entire website. Especially if the plugins you have installed, has not been tested with the newest WP version.
  • ALLWAYS check in on your WP installation and plugins when you receive a message from your webhost that has a subject like this: «Important: WordPress websites were upgraded to latest versions».
  • Not all servers act the same: The API Manager we use has issues with some server settings and may display an API software error message also when upgrading og re-installing it. We know that it might happen sometimes, so please contact us and tell us what you experience – as this is no crisis – but please provide us with a wp admin log in.
  • Allways make upgrades to your checkout plugins when you expect to have the lowest possible number of customers online. Even for only for 5 minutes, then set the webshop to maintenance mode after warning them and sharing it on other channels. If you have a great Facebook page with lots of fans and friends, please see to that they know your are upgrading in order to get a better and more secure website. Have a customer service available on Facebook, when your site is down. Allways. You will have far more work to do and mess to clean up if you Do NOT upgrade on a Black Friday!
  • Regarding WooCommerce Netaxept Payment plugin:
    • Make sure to note down your Merchant ID and Netaxept Payment Token before updating in order to recover quickly.
    • Ask Netaxept Support for a test token if you need a testing sandbox.
    • Check whether you have auto capture or direct capture via WC admin set.
    • Check all the data i Netaxept admin as well
    • Check whethere you have Easy Payment activated in both ends, or not
    • Check whether you have Vipps, Mobilepay or other thirdparties agreements in place
    • If you have Klarna Checkout, then you will probably face issues that we cannot support you with without charging extra
    • Please make sure your theme is updated and compatible with the latest WooCommerce version that you have installed
  • Regarding WooCommerce Bring Shipping API plugin:
    • Make sure your API data is right, both Mybring API key and Google maps API key.
    • Make sure no other plugins are interferring with the order process.
    • Make sure weight and dimensions are set on all levels of the products also on variable products variables.
    • Make sure you have SKU attached to your products.
    • Make sure you have choosen the right Bring products
    • If using WPML and multicurrencies, please get in touch if you have issues.
    • If using Klarna, please get in touch if you have issues.
    • Check if the shipping calculator is activated and if shipping zones settings are overruling Bring Shipping Method.
  • If you are stuck and need help fast, please enable the log tracker and make a transaction process, and share screendumps of all errors you encounter. Do inform about order ID, user ID, Product IDs in the transaction that fails and send us a copy of the WC systemsstatus with the latest logfile data. Then you can provide us with a WP admin user so we can dig into it. Sometimes we even need FTP access.

Hei, Jeg lurer på hva som er forskjellen på Bring Fraktguiden API til WooCommerce som dere tilbyr og gratisversjonene?

WordPress WooCommerce Bring Shipping API

Hei og takk for spørsmålet;)

De fleste gratis plugins har bare integrasjon med få produkter i fraktguiden API(shipping API) i handlekurv. Vårt plugin har i tillegg integrasjon med Pickup points med kartvisning, Mybring booking, Opprettelse og utskrivning av fraktetiketter i WooCommerce ordre view, full tracking og pakkesporing automatisk sendt ut per epost, samt en servicegaranti og kommende oppdateringer de neste 12 måneder gratis.

Gratisversjonene blir sparsomt vedlikeholdt fordi ingen kan sette av ressurser til oppfølgning. Derfor opplever vi ofte at brukere av gratis plugins kommer til oss etter et stykke tid, når noe har gått skeis. De som leverer gratis produkter tar/føler lite ansvar.

Vi har utviklet det selv i 2012 og var de første som utviklet integrasjonen mot Bring sitt API som dengang var i BETA, for vår faste kunde runandrelax.com.

Vårt Bring API plugin vedlikeholdes, supporteres og utvikles nå videre som et betalt og støttet plugin og Bring har bistått med forbedringene som du kan teste på http://makingwoo.com/bringshop/. Vi er Bring Partner og jobber tett sammen med Bring om utvikling av fraktmetoder overfor små og mellomstore aktører.

Dvs at du får også tilgang til Mybring booking og Pickup points, full tracking og pakkesporing automatisk sendt ut per epost, samt en servicegaranti og kommende oppdateringer de neste 12 måneder gratis.

Som kunde hos Nettpilot blir du ivaretatt og vet vi er avhengige av å kunne hjelpe deg når du trenger hjelp. For hvis noe er feil så gjelder dette for mange andre betalende kunder, og derfor er vi tvunget til å yte rask og effektiv support. Konstant.

Vh Nickolass, Nettpilot

Når skal refusjon være tilbakebetalt fra en nettbutikk etter varen har blitt sendt i retur?

Vi i Nettpilot vet ikke hva som er normal tid, men med god kundeservice burde tilbakebetaling bli gjennomført innen 3 dager etter varen er registrert og tilbakeført hos selger. Selgeren plikter å gjøre dette innen 14 dager.

Se også her fra Lovdata:
§ 15.Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg

Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Returkostnadene bæres av forbrukeren med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.

Forbrukeren skal tilbakeføre varen innen rimelig tid. Dette må gjøres selv om forbrukeren ikke har fått det han eller hun har krav på å få tilbakebetalt fra selgeren.

Er varen sendt gjennom posten eller en annen selvstendig fraktfører skal den sendes tilbake på samme måte eller leveres til selgeren. Dersom selgeren ikke har ordnet med hensiktsmessig returpakning gjelder bestemmelsen i fjerde ledd.

Er varen levert på annen måte, skal forbrukeren enten stille varen til selgerens rådighet for avhenting på det stedet den ble mottatt eller levere eller sende den til selgeren.

Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til rådighet.

Forbrukeren plikter ikke å motta eller innløse en vare før den returneres til selgeren, men kan i stedet betale returkostnadene og be den som leverer varen om å returnere varen til selgeren.

Dersom forbrukeren har gitt melding til selgeren om at varen kan hentes i henhold til fjerde ledd og dette ikke skjer innen 3 måneder fra meldingen er mottatt, tilfaller den forbrukeren vederlagsfritt.

Se også: https://lovdata.no/dokument/LTI/lov/2000-12-21-105
Lykke til!

Hvor lang tid tar det å få Netaxept pakken samt plug-in for wordpress WooCommerce fra jeg bestiller, til jeg får den nødvendige informasjonen?

Netaxept Start Avtale

Du vil få WooCommerce Nets Netaxept plugin og søknadskjema som du kan fylle ut og sende til Nets for gjennomgang umiddelbart etter bestilling. Betinget av om du har klar resten av nettbutikken og lever opp til de krav som tredjepartsinnløser stiller så burde du kunne bli klar i løpet av 2-3 ukers tid.

Hvis du trenger info fra Teller med krav og søknadskjema så kan du finne det her: https://www.nettpilot.no/krav-til-nettbutikk-for-a-fa-teller-innloseravtale/
Så du vil kunne ha forberedt deg allerede i dag og sende alle søknader til Nets og Teller innen midnatt. Lykke til!