Hva koster Google Adwords annonsering? Hvilke priser har dere?

Google Adwords

Dette spørsmål skal besvares todelt. Den ene delen handler om håndtering og arbeide med kontoen, som byrået tar betalt for.
Den andre delen handler om annonseringskostnadene som går direkte til Google.

Hva koster Adwords håndtering og optimalisering hos Nettpilot?

  • Hos Nettpilot kan du bestille helt ned til 2 timers Adwords optimalisering eller booke en 2 timers oppstartskonsultasjon for kun 4.990,-.
  • Hvis du har en konto som du ikke riktig får til å fungere eller du har et eksternt byrå som gir deg grå hår og bare utgifter og ingen effekt, så ta kontakt og vi ser på Adwordskontoen din, for dernest å vurdere om vi vil kunne forbedre den. Hvis vi mener vi kan det, starter vi som oftest med oppstartspakken på 2990,- som gir tilfredshetsgaranti og pengene tilbake hvis ingen dokumenterbar effekt har inntruffet.
  • Som resultat av oppstartspakken gir tar vi en samtale om hva dere trenger og hvilken innsats dere selv kan legge i dette.
  • Noen ganger skal vi lage en skikklig kontoopprydding. Det kan sagtens være noe vi bruker opp til 25-30 timer på på en måned alt etter kontostørrelse. Andre ganger koster en gjennomgang med forbedringer i Adwordskampanjer kanskje 6-7000 kroner, hvis vi vurderer at dere ikke trenger så mye hjelp.
  • Timeprisen er 1590 kr, for mindre enn 10 timer per måned og  1390,- for mer enn 10 timer/md (garantert frem til 1. april 2018). Her får du en senior rådgiver som er sertifisert er ratet over snittnivået sett i forhold til den Norske benchmarkvurdering av Google Partnere.
  • Vår rimeligste faste Adwordsavtale etter oppstartskonsultasjon innholder to timers hjelp og håndtering av Adwords markedsføring, hver uke i tre måneder for kr. 12.800,-/md.

Når det gjelder annonsekostnader kan vi hjelpe med å finne et passende budsjett. Dette setter vi sammen basert på vår kjennskap til markedet og kundens forretningsstrategi.

Budsjett og priser for Adwords Annonsering

  • Er du i en bransje med sterk konkurranse, bør du sette av mer til annonsering enn om du selger varer/tjenester med liten konkurranse.
  • Du bør alltid bruke mye mer per salg i de første tre måneder/det første året av en kampanje enn du har umiddelbart lyst til. Fordi dess mer du investerer i begynnelse, dess mer data har du å jobbe med for å forbedre nettstedet ditt og din SEO.
  • Ikke fravelg dyre søkeord bare fordi de er dyre, fravelg søkeord fordi du ikke kan tjene penger på de brukere som benytter dem og klikker på annonsene alikevel.

Betal hellere oppstartspenger til en erfaren Adwords ekspert som kjapt kan velge og fravelge søkeord og emner med største omhu – ellers risikerer du å få for liten effekt av annonseringen og risikerer å betale mange hundre/tusenvis av kroner for å få trafikk fra folk som ikke er det minste interessert i å kjøpe. Det ønsker du ikke.

Hva koster et klikk på en Adwords Annonse?

På spørsmålet om hva et klikk koster så avhenger dette av

  1. sted
  2. enhet
  3. bruker
  4. tidspunkt
  5. kampanjestruktur og søkeordsgruppering
  6. kvalitet på annonsen
  7. landingssider
  8. historikk og konkurrenter
  9. søkevolum
  10. relevans
  11. og en del ekstra…

Da jeg begynte med Adwords kunne jeg få fem nye besøkende for 1 krone på søkeordet overgangsalder. I dag koster det nesten 100 kroner per klikk hvis du er uheldig. Noen ganger mer. Men annonserer du overfor en person som har besøkt nettstedet ditt tidligere og har laget lister med besøkende i Adwords, så kan du nå få et slikt klikk for 20 kroner, dvs. sirka en femtedel av prisen. Så start med å lage lister:)

Snu spørsmålet litt på hodet og se innover

Still deg hellere spørsmålet:

  • Hvor mye har jeg råd til å betale for å få en henvendelse eller et salg? Og bruk det som utgangspunkt for modellering av dine Adwords kampanjer.

Det viktigste spørsmålene omkring pris og Adwords er nemlig:

  • Hva er bør verdien av et klikk fra Adwords være verdt for deg og hvor mye ønsker du å betale per kundetype?
  • Hvilken verdi har hver type salg/henvendelse?

Regn ut verdien av hver kundetype før du begynner med Adwords, slik at du kan se hvor mye du har råd til å investere for å få akkurat denne kundetypen inn på nettstedet ditt. Når du vet dette, har du mulighet for å se hvor mye du kan betale per klikk.

Hvordan kan vi få garanti for at Nettpilot leverer gode tjenester innen SEO?

Gratis SEO helsesjekk - Se om du har kontroll på din SEO

Vi kan ikke utstede en garanti der alle kunder til enhver tid blir 100% tilfreds, men vi har et ekte engasjement for alle våre kunder og synes det er spennende og interessant å skape resultater – helt uavhengig om det er en stor eller liten bedrift vi arbeider med. Du kan alltid teste vår gratis tjeneste på din.seokontroll.no før du tar kontakt.

Vi vet hva som skal til for å skape resultater, og det er ikke tilfeldig at du finner Nettpilot.no blant de aller øverste plasseringene når du søker etter SEO, SEO strategi, Teknisk SEO, Adwords annonsering og søkeordsanalyse på norske sider.
Dette har vi fått til ved hardt arbeid, og ikke ved hjelp av et stort markedsføringsbudsjett. Vi har også spesialisert oss på WordPress løsninger og betalingsløsninger til WordPress, også her ranker vi høyt. Det burde være ok forsikring:)

Vårt motto er; ingen kunde er for liten, ingen kunde er for stor!

 

Hva koster det?

Nettpilots veiledende prisliste finner du her:

http://www.nettpilot.no/priser-seo-timepris-eller-fast-pris/

Vi kan alltid finne eller tilpasse løsninger som passer dine behov, men for at vi skal kunne lage et spesifikt tilbud ber vi deg om å formulere dine behov så grundig som råd. Det er vanskelig, for ikke å si umulig å gi et godt pris – og tidsoverslag på uklare oppgavebeskrivelser som:

«Jeg har bruk for en nettbutikk – hva koster det?»

Eller

«Jeg driver et svensk selskap som skal inn i det norske markedet – kan dere hjelpe med SEO og Google optimalisering? Og hva koster det?»

Dersom du trenger hjelp med å definere og konkretisere dine ønsker og behov, kan vi tilby 45 minutters oppstartskonsultasjon for kr. 990,-.  eks. mva. Konsultasjonen vil generelt foregå via telefon/skype etter avtale.
Enkelte kunder vil ha behov for en mer omfattende konsultasjon der vi mellom hjelper med å utforme en svært spesifikk kravspesifikasjon.

Jo grundigere man har forberedt sin nettløsning fra begynnelsen av, desto mer tid, ergrelseog penger sparer man i det lange løp. Vi har ofte erfart av kunder har «oppdaget» mange nye behov og ønsker underveis i et prosjekt. Om disse nye behovene skal oppfylles blir det en økning både i tidshorisont og pris, og ganske særlig hvis de nye behovene krever mange justeringer og endringer i det påbegynte arbeidet.

Dette vil da være tid og penger som kunne ha vært spart ved skikkelig planlegging. Enda verre er det selvsagt dersom det rent faktisk ikke er mulig å implementere kundens nye ønsker og behov uten å starte helt forfra.

Det er også viktig å være fremtidsrettet i sin planlegging og legge til rette for muligheter for senere utvikling og implementering av nye forretningsområder. Selv om du ikke trenger dette i dag, er det fint å kunne ta høyde for at du kan trenge det i morgen.

Hva tror dere jeg trenger hvis jeg ikke har brukt Google markedsføring tidligere og skal lansere nye tjenester og produkter i Norge?

I utgangspunktet trenger du sansynligvis en søkeordsanalyse for det norske markedet, en innledende vurdering av ditt nettsteds online marketing performance i forhold til dine konkurrenter og en SEO/PPC strategi. Dette er tre trinn som gjelder uavhengig av størrelsen på din bedrift og som bør med uansett størrelse på «pakken» vi setter sammen for deg. Hvor stor «pakke» du trenger/ønsker, vil avhenge av størrelsen på din bedrift, kompetanse i bedriften og selvsagt også størrelsen på ditt markedsføringsbudsjett.

Om du allerede har en eksisterende webløsning, kan vi også lage en teknisk helsesjekk på ditt nettsted før du går inn i markedet for fullt.

Hvilke typer kunder og prosjekt tar Nettpilot?

Dersom du tror at vi er rett samarbeidspartner for deg, så gjør vi vårt beste for å leve opp til dine forventninger.

Vårt motto er; ingen kunde er for liten, ingen kunde er for stor!

Vi vil gjøre det vi kan for å hjelpe deg videre med ditt prosjekt eller oppgave, men dersom vi vurderer at andre kan løse oppgaven bedre enn oss, vil vi henvise til samarbeidspartnere eller konkurrenter vi kan anbefale. I perioder har vi det svært travelt, og det kan innbære noe ventetid før vi kan påta oss nye oppdrag, men vi gjør vårt ytterste for at å gi deg et så korrekt estimat som mulig både på tidshorisont og kostnader.

Vi prøver å ikke love mer enn vi kan holde, selv om det noen ganger innebærer at vi mister kunder. Vi prøver ikke å være de billigste eller mest trendy leverandørene av webtjenester. Vi ønsker heller å bli oppfattet som pålitelige og fleksible, og kjent for å levere kvalitet og god kundebehandling. For oss er det essensen av å være en Nettpilot!

Hva er Nettpilots faglige bakgrunn

Nettpilots fagansvarlige Nickolass Jensen var frem til februar 2014 ansatt som Senior SEO Advisor i Resolution Media Norge – der han håndterte webanalyse, SEO og Adwords for større brands. Resolution Media er et digitalt spesialistbyrå i OmnicomMediaGroup AS – holdingselskapet som eier mediebyråene OMD og PHD. I denne perioden deltok han i INMAs Performance Award med to teams og prosjekter med Resolution Media og PHD, i henholdsvis Multikanal og Webanalyse. Begge teams vant gull og slo aktører som Iprospect, Mediacom, Posten/Bring og Telenor.

Nickolass ble i 2001 utdannet New Media Manager ved Erhvervsakademiet for IKT i København.

Daglig leder av Nettpilot; Aurora Høegh-Omdal er likeledes utdannet New Media Manager ved Erhvervsakademiet for IKT i København i 2001.

Aurora tar seg av kundebehandling og økonomistyring, samt planlegging og prosjektarbeid med særlig fokus på innhold, brukervennlighet  og kommunikasjon med sikte på økt konverteringsgrad.

Hva trenger Nettpilot fra vår bedrift for å få løst SEO og Adwords oppgaver?

Vi ber alltid om tilgang til Adwords, Google Analytics og Webmaster Tools før vi starter jobben med SEO eller Google Adwords:) Kan ikke jobbe uten å kunne få data fra kilder som viser til tidligere webtrafikk og resultater. Samtidig ber vi om at våre kunder samler en liste over de mest relevante konkurrenter og nettsteder som man ønsker å ta opp konkurranse med. Men viktigst er at dere lager et par gode beskrivelser av kundene, slik at vi vet hvem vi skal målrette oss mot.

Hvis vi ikke har noen av disse på plass?

Da kan vi gjerne ta på oss i oppdrag i sørge for at dere for det på plass så snart som råd. Det er vanskelig å vite hvordan dere ligger i i konkurransen uten å måle dette med de rette hjelpemidler.

Leverer Nettpilot andre tjenester enn WordPress?

Ja, vi kan absolutt også hjelpe med annet enn WordPress🙂 Vi kan i tillegg håndtere SEO, Adwords, Facebook annonseringer osv. Vi har særlig fokus på arbeid som er rettet mot å gi økt konvertering for bedrifter og organisasjoner av alle størrelser. Har du ambisjonene, så har vi virkemidlene!

Jeg har ikke registrert foretak eller organisasjon, kan jeg bli kunde?

Nettpilot behandler i utgangspunktet ikke henvendelser fra privatpersoner eller grupper uten organisasjonsnummer. Om du lurer på om du kan bestille nettbutikk elementer FØR du har etablert din bedrift, er svaret fra Nettpilot: Nei.

Hverken Paypal, NETS eller DIBS kan opprette kundeforhold uten et organisasjonsnummer og et formelt bedriftsnavn.

Du registrerer din bedrift i Brønnøysundsregistret.