Hva er Nettpilots faglige bakgrunn

Nettpilots fagansvarlige Nickolass Jensen var frem til februar 2014 ansatt som Senior SEO Advisor i Resolution Media Norge – der han håndterte webanalyse, SEO og Adwords for større brands. Resolution Media er et digitalt spesialistbyrå i OmnicomMediaGroup AS – holdingselskapet som eier mediebyråene OMD og PHD. I denne perioden deltok han i INMAs Performance Award med to teams og prosjekter med Resolution Media og PHD, i henholdsvis Multikanal og Webanalyse. Begge teams vant gull og slo aktører som Iprospect, Mediacom, Posten/Bring og Telenor.

Nickolass ble i 2001 utdannet New Media Manager ved Erhvervsakademiet for IKT i København.

Daglig leder av Nettpilot; Aurora Høegh-Omdal er likeledes utdannet New Media Manager ved Erhvervsakademiet for IKT i København i 2001.

Aurora tar seg av kundebehandling og økonomistyring, samt planlegging og prosjektarbeid med særlig fokus på innhold, brukervennlighet  og kommunikasjon med sikte på økt konverteringsgrad.

Hva trenger Nettpilot fra vår bedrift for å få løst SEO og Adwords oppgaver?

Vi ber alltid om tilgang til Adwords, Google Analytics og Webmaster Tools før vi starter jobben med SEO eller Google Adwords:) Kan ikke jobbe uten å kunne få data fra kilder som viser til tidligere webtrafikk og resultater. Samtidig ber vi om at våre kunder samler en liste over de mest relevante konkurrenter og nettsteder som man ønsker å ta opp konkurranse med. Men viktigst er at dere lager et par gode beskrivelser av kundene, slik at vi vet hvem vi skal målrette oss mot.

Hvis vi ikke har noen av disse på plass?

Da kan vi gjerne ta på oss i oppdrag i sørge for at dere for det på plass så snart som råd. Det er vanskelig å vite hvordan dere ligger i i konkurransen uten å måle dette med de rette hjelpemidler.

Leverer Nettpilot andre tjenester enn WordPress?

Ja, vi kan absolutt også hjelpe med annet enn WordPress🙂 Vi kan i tillegg håndtere SEO, Adwords, Facebook annonseringer osv. Vi har særlig fokus på arbeid som er rettet mot å gi økt konvertering for bedrifter og organisasjoner av alle størrelser. Har du ambisjonene, så har vi virkemidlene!

Vårt nye WordPress plugin virker ikke, kan dere hjelpe?

Ja, vi hjelper med alle typer WordPress relaterte oppdrag. Har du kjøpt og mottatt et plugin fra Nettpilot sørger vi for utvikling og oppdatering slik at det fungerer med de nyeste WordPress oppdateringer. Du få gratis support i forhold til dette. Dersom pluginet ikke fungerer som det skal pga. en større konflikt med andre eksisterende plugins eller themes, kan vi ikke tilby gratis support, men gir et estimat på tid og pris på tilpasninger slik at pluginet kan fungere på ditt nettsted.

Du finner Nettpilot Support skjema her >>

Vi vil dessuten forsøke å løse problemet med ditt plugin uten ekstra fakturering dersom vi ser at dette kan fikses i løpet av kort tid.  Er konfikten for omfattende vil vi foreslå en vei videre, som gir deg fire valg:

1) Vi løser konflikten ved å tilpasse det nye pluginet eller det konfliktskapende element – til avtalt tid og pris.

2) Vi avinstallerer det problemskapende elementet og velger et alternativ – til avtalt tid og pris.

3) Vi ber deg avinstallere det problemskapende elementet og velge et alternativ på egen hånd.

4) Vi gir deg pengene tilbake, beklager bryet og du kan søke videre etter en løsning som passer deg.

Be om Support

Hvilke språk støtter NETS til Woocommerce

NETS modulet til Woocommerce er bygget etter vanlig WordPress modell, der vi benytter po filer for å håndtere ulike språkvarianter.  Det er per default satt opp slik at det er språkfiler for engelsk, norsk, svensk og dansk. Alt etter hvilket språk du har satt nettbutikken til vil den velge dette språket. Trenger du et nytt språk som ikke finnes i dag kan vi gjerne hjelpe. Husk at du selv skal innstille språk i NETS sin grensesnitt. I tillegg støtter modulet WPML flerspråklig WP løsning og WMPL multicurrencies. Dette betyr at du kan ha en nettbutikk med priser i ulike valutaer alt etter språk og geografi og la folk betale i den valuta som passer dem best.

Fungerer Nets betalingsmodul fra Nettpilot med både Woocommerce 2.0.5, 2.1.7,.2.2, 2.5, 2.6 og WooCommerce 3.0?

Ja, Modulet oppdateres og utvikles med utvidelser løpende, i takt med at Woocommerce oppdateres og etterspørsel hos Nettpilot.

Oppdateringer og kontrollhistorikk:

Mai 2013:Auto Capture for digitale produkter
September 2013: Fra 1.6.6 og opp til 2.0.7 per
Mars 2014: WooCommerce 2.1 kompatibilitet og API integrasjon
April 2014: Utvidelse av modul som gir mulighet for Multicurrencies (WPML og andre)
Juli 2014: Avbryt knapp og abonnement/recurring Payment integrasjon mot Woo Subscriptions
August 2014: Endring i Manual
September 2014:Integrasjon av Paypal option i Netaxept vinduet
November 2014: Integrasjon av swedbank betaling. og ny plassering av logg filer.
Desember 2014: Integrasjon av abonnement/recurring Payment integrasjon mot Woo Subscriptions i standard modulet
Juni 2015: Kontroll av integrasjon mot WooCommerce 2.3.10
Januar 2016:  Kontroll av integrasjon mot WooCommerce 2.5
Februar 2016: Test av nye funksjoner, mulighet for opplasting av ulike logoer og direct capture fra WooCommerce
Juni 2016: Støtte for Woo Subscriptions 2.0.13
Mai 2017: WooCommerce 3.0 bugs fikset. Vipps mobilbetaling støtte. Call back url ved manglende redirect (pga. problemer med Mobilbetalinger som Vipps og Mobilepay)