Lær prinsippene for webanalyse og få en gjennomgang av Google Analytics i praksis.

Dette kurset henvender seg i utgangspunktet til nybegynnere, men kan også tilpasses viderekomne.

Webanalyse er nødvendig i all markedsføring akkurat som en stoppeklokke er nødvendig for en konkurranseløper. Stoppeklokken får deg ikke til å løpe raskere, ei gir webanalysen heller ikke bedre nettsider. Men analysen kan fortelle deg hvordan du ligger an i forhold til dine egen utvikling, dine egne mål og dine konkurrenter.

Vi forsøker å besvare spørsmål som: Hvorfor benytte webanalyse? Hvordan bruke webanalyse til å få mer webtrafikk, lage bedre nettsider og selge bedre og mer på nett.
Hvordan setter du opp måling av trafikken på ditt nettsted og hva bør du måle på?

Det blir en introduksjon til analysens natur, til strategier og målsetninger, verktøyer og prosesser. Vi velger oftest å gå igjennom webanalysens grunnelementer, Google Analytics oppsett, de vanligste rapporter, prosesser og problemstillinger.

Kurset kan tilpasses både teknikere, redaktører, markedsførere og beslutningstakere.

I en digital verden kan du trenge en Nettpilot!

Ta gjerne kontakt om du er interessert i å finne løsninger som passer din organisasjon.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *