Lokal annonsering på Google og andre søkemotorer

Med hjelp fra Nettpilot kan du bli synlig hver gang noen i ditt lokalområde søker etter en tjeneste,  produkt eller kanskje bare et begrep som har relasjon til dine tjenester eller tilbud.

Vi kan opprette lokale og regionale annonser som er målrettet spesifikke geografiske områder. Dette betyr at du kan fokusere annonsene dine bedre til utvalgte segmenter og lage samkjøring med lokale kampanjer i trykte lokalmedier og reklametrykksaker.

Målrettet rekkevidde
Nå kan du nemlig annonsere overfor personer som søker på Google fra bestemte geografiske områder. Selv om du allerede vises i Googles søkeresultater, kan Nettpilot hjelpe deg med å målrette deg mot nye målgrupper både på Google, men også på Googles annonseringsnettverk.

Lokal og regional målretting med Google Adwords
Med Google AdWords kan annonsene dine innstilles  til bare å bli vist for personer som søker i en bestemt region. Slik kan du for eksempel målrette deg mot kunder som ligger innenfor en radius på 40 kilometer fra butikken eller inngangsdøren din.

Annonsene dine vises bare til personer som søker etter dine utvalgte søkeord og søkefraser i et bestemt geografisk område som du definerer.

 
definert radiusInnen for den definerte radiusen din. definerte grenserInnenfor de definerte grensene dine

Hvilken nytte har jeg av dette?
Når du målretter deg mot regionale eller lokale områder, kan du nå de mest potensielle kundene for din virksomhet, og du kan skrive annonser med fokus på spesielle kampanjer eller priser basert på den geografiske målrettingen.

Større kontroll
Du kan redigere annonser og justere budsjettet helt til du oppnår resultatet du ønsker. Du kan også vise forskjellige annonseformater og til og med målrette annonsene dine mot bestemte språk og geografiske områder.

Målbar verdi
Det finnes ingen minsteavgift eller krav til forpliktelse over tid. Med alternativet for pris per klikk belastes du bare når noen klikker annonsene dine. Det betyr at hver eneste budsjettkrone brukes til å skaffe nye potensielle kunder for deg.

Hvordan fungerer dette?
AdWords-systemet analyserer først søk (for eksempel «Ørsta akupunktur») for å finne ut hvilken plassering søkeren søker etter. Systemet kan også registrere søkerens IP-adresse for å se hvor han eller hun søker fra.

Hva koster det å annonsere lokalt på Google?
Prisen på Google Adwords annonser avhenger av konkurransesituasjonen innen de relevante søkeord og kan variere fra 20 øre til flere hundrede kroner.

Søkeresultat på Google med Google Adwords

Søkeresultat på Google med Google Adwords før endring i mai 2016

 

Google søkeresultatside etter mai 2016

Google søkeresultatside etter mai 2016

Nettpilot kan hjelpe deg med å iverksette en Adwordskampanje på et nivå som passer deg, og samtidig foreta de nødvendige analyser og kvalitetsikringstiltak som sikrer at du får mest ut av markedsføringskronene.

Slik kan du bli synlig på Google hver gang noen i ditt lokalområde søker etter tjenester,  produkter og begreper som har relasjon til det du kan levere.