Norsk E-handel – når du vil i dybden

Nettpilot følger med på de viktigste E-handelstrender og aktører, og har her nedenfor samlet en oversikt over de vesentligste og viktigste rapporter, dokumenter og kunnskap som belyser Norsk og Skandinavisk E-handel opp til 2018 og fremover. Rapportene er produsert av de største aktører innen statistikk, logistikk og betalingsløsninger i Norge.

Som netbutikkeier kan du alltid ta kontakt med oss hvis du har behov for en samtale med en erfaren rådgiver som har lest disse rapporter flere ganger, og som arbeider med flere nettbutikker hver eneste dag.

Vi leverer i dag rådgivning til noen ganske store E-handelsaktører i Norge og Sverige, og utvikler samtidig løsninger for nyetablerte selskap og digitale pionerer. Nettpilot samarbeider med de største logistikkleverandører og betalingsaktører i Norge. Vi kan Analyse, SEO, Adwords og vet dessuten at folk er ulike og har ulike behov og tilganger.

Se vår referanseliste her eller besøk bloggen vår

Du kan også bla deg rundt på nettpilot.no eller laste ned noen av de rapporter vi har samlet for deg nedenfor.

Norsk E-handel 2018

Dibs Rapport for Norge 2018

Dibs rapport om E-handel 2018
Rapporten er basert på intervjuer med ca. 7000 respondenter.
Norsk E-handel er en årlig statistisk rapport som gir et detaljert bilde av e-handelen
og dens utvikling i Norge, Sverige, Danmark og Finland.
Rapporten har de siste 11 årene estimert omsetning fra norske nettbutikker, mens Dibs i 2018 har valgt å estimere på nordmenns totale forbruk på både norske og utenlandske nettbutikker. Slik at rapporten i høyere grad reflekterer forbrukeratferd og understreker en viktig trend: E-handel anno 2018 har gått globalt.

PostNords rapport om netthandelen i 2018 – 1. halvår

Netthandelen i Norden 2018 - Postnord 1. halvår
Netthandelen i Norden 2018 – Postnord 1. halvår
Den nordiske netthandelen steg ifølge PostNords rapport med 11prosent i første halvår av 2018 sammenlignet med samme periode i fjor. Forbrukerne oppgir at de handlet på nettet for 98,7 milliarder norske kroner i første halvår av 2018. Sverige er det største netthandelsmarkedet med 40,3 milliarder kroner, etterfulgt av Danmark med 24,4, Norge med 22,0 og Finland med 12,0 milliarder. Drøyt 80 prosent av det nordiske netthandelssalget går til hjemlige forbrukere, og knapt 20 prosent handles fra utlandet.

Bring Research: Skandinavisk netthandel 2018

Skandinavisk netthandel 2018 - rapport fra Bring research
Skandinavisk netthandel 2018 – rapport fra Bring research

Dette er den senestee Bring Research undersøkelse datert 28. mai 2018. I dag får de fleste av oss varene sine på et utleveringssted, men visste du at hele 30% ville ha fått varen levert på en annen måte?

Last ned

Norsk E-handel 2017

Dibs Norsk E-handel Rapport 2017
Her kan du laste ned Dibs Rapport om Norsk Ehandel 2017
Høydepunkter fra rapporten i 2017:

    • Den norske e-handelen omsetter for svimlende 105,1 mia.
    • Mer enn hver annen nordmann har handlet fra mobilen
    • 17 % av nordmenn gir til veldedighet på nett
    • Kortbetaling er fortsatt den største vinneren blant forbrukerne
    • 40 % av nordmenn har lagret kortopplysningene i en nettbutikk

Last ned Dibs rapport om Norsk E-handel 2017

E-handel i Norden 2017
E-handel i Norden 2017. Postnord rapport
E-handel i Norden 2017, utgitt av Postnord, er en samlet gjennomgang av tendenser på tvers av det nordiske markedet og har denne gangen fokus på valgfrihet innen lerveringsmuligheter. Visste du at nordmenn er de i Norden som handler mest sport- och fritidsprodukter?

Last ned rapporten E-handel i Norden 2017

Nettpilots mest aktuelle løsninger for E-handel

Nettbutikk Plugins

WooCommerce Shipping Forcer

kr 2.490

Norsk E-handel 2016

Virkes Ehandelsrapport 2016
 Virkes eHandelsrapport 2016 er basert på Norges mest omfattende forbrukerundersøkelse om netthandel. Siden 2013 har 1000 personer rapportert inn sin netthandel til vårt barometer, hver 14. dag.

eHandelsrapporten 2016 er basert på Norges mest omfattende forbrukerundersøkelse om netthandel. Siden 2013 har 1000 personer rapportert inn sin netthandel til vårt barometer, hver 14. dag.

Dibs Norsk E-handel Rapport 2016
Dibs norsk ehandel rapport 2016

Norsk E-handel 2016 er Dibs årlige rapport som gir et detaljert bilde av e-handelens utvikling. I år med spesiell fokus på nye og smartere handlekurvsløsninger.

E-handelen i Norden 2016 (PostNord)
netthandel-i-norden

Nordiske forbrukere netthandlet varer for 151,4 milliarder NOK i 2015, noe som er en økning på cirka 15 prosent fra 2014. 40 prosent av disse handlet i fjor varer fra utlandet. Andelen er fortsatt størst i Norge (50 %) og Finland (49 %).

Norsk E-handel 2015

Bring E-handelsrapporten 2015
Bring E-handelsrapporten 2015

I E-handelsrapporten 2015 handler det om å være relevant – alltid. Det handler om å vite hva kundene vil ha, hvordan de vil ha det og når.

Dibs Norsk E-handel Rapport 2015
Dibs Norsk E-handel Rapport 2015

Norsk E-handel 2015 er Dibs årlige rapport som gir et detaljert bilde av e-handelens utvikling. I år med spesiell fokus på mobil handel.

E-handelen i Norden 2015 (PostNord)
E-handelen i Norden 2015 (PostNord)

Nordmenn er de som handler desidert mest i forhold til innbyggertall (8 698 kroner).
Svenskene handlet i snitt for 7 058, danskene for 6 463 kroner og finnene for 5 438 kroner.
Nordmenn er også de som netthandler mest fra utenlandske nettbutikker.

Google Norge om digital handelslekkasje 2014
Google digital handelslekkasje 2014

Gjennomgang fra Oddgeir Games og Vidar Falkenberg som belyser hvordan norske nettbutikker som ikke selger til utlandet taper terreng, både i Norge og internasjonalt.

The use of online prices
The use of online prices in the Norwegian Consumer Price Index Paper 1 written for the 14th meeting of the Ottawa Group, Tokyo, Japan, 20 ‐ 22 May 2015

in the Norwegian ConsumerPrice Index. Written for the 14th meeting of the Ottawa Group,Tokyo, Japan, 20 – 22. May 2015. By Kjersti Nyborg Hov, Anna Korlyuk, Leiv Tore Salte Rønneberg and Ragnhild Nygaard.

Samfunnsøkonomiske konsekvenser ved en økning i avgiftsfri grense
Konsekvenser av avgiftsfri grenseokning

Anvendelse av økonomisk teori for å undersøke samfunnsøkonomiske konsekvenser ved en økning i avgiftsfri grense fra 200 til 350 kroner ved netthandel. Av Stian Klingsheim Sundal og Anders Ziegler.