Norsk E-handel – når du vil i dybden
Nettpilot følger med på de viktigste E-handelstrender og aktører, og har her nedenfor samlet en oversikt over de vesentligste og viktigste rapporter, dokumenter og kunnskap som belyser Norsk og Skandinavisk E-handel opp til 2019 og fremover. Rapportene er produsert av de største aktører innen statistikk, logistikk og betalingsløsninger i Norge.
Som netbutikkeier kan du alltid ta kontakt med oss hvis du har behov for en samtale med en erfaren rådgiver som har lest disse rapporter flere ganger, og som arbeider med flere nettbutikker hver eneste dag.
Vi leverer i dag rådgivning til noen ganske store E-handelsaktører i Norge og Sverige, og utvikler samtidig løsninger for nyetablerte selskap og digitale pionerer. Nettpilot samarbeider med de største logistikkleverandører og betalingsaktører i Norge. Vi kan Analyse, SEO, Adwords og vet dessuten at folk er ulike og har ulike behov og tilganger.
Vil du bli klokere innen E-handel kan du laste ned noen av de rapporter vi har samlet for deg nedenfor.
Bring Research: Hva trigger julegavehandel på nett i 2020?
Bring Research har på tampen av 2020 sett på hvilke faktorer som trigger skandinaviske kunder til å handle sine julegaver på nett, og hva som hindrer dem fra å handle på nett?
Her får du god innsikt om nettkundenes julehandelsvaner.
I disse Korona tider er netthandel utvilsomt et tryggere alternativ enn å gå til en fysisk butikk så det er lite som tyder på at netthandelsveksten vil stoppe med det første.
Hent E-handelsrapporten «Slik vinner du tidenes julehandel på nett» fra Bring Research her>
Ehandelsrapporten fra Nets og Dibs, Norsk E-handel 2019
Hent den her>
Dibs Rapport Nordisk E-handel 2018
Norsk E-handel / Nordisk E-handel er en årlig statistisk rapport som gir et detaljert bilde av e-handelen
og dens utvikling i Norge, Sverige, Danmark og Finland.
Rapporten har de siste 11 årene estimert omsetning fra norske nettbutikker, mens Dibs i 2018 har valgt å estimere på nordmenns totale forbruk på både norske og utenlandske nettbutikker. Slik at rapporten i høyere grad reflekterer forbrukeratferd og understreker en viktig trend: E-handel anno 2018 har gått globalt.
PostNords rapport om netthandelen i 2018 – 1. halvår
Den nordiske netthandelen steg ifølge PostNords rapport med 11prosent i første halvår av 2018 sammenlignet med samme periode i fjor. Forbrukerne oppgir at de handlet på nettet for 98,7 milliarder norske kroner i første halvår av 2018. Sverige er det største netthandelsmarkedet med 40,3 milliarder kroner, etterfulgt av Danmark med 24,4, Norge med 22,0 og Finland med 12,0 milliarder. Drøyt 80 prosent av det nordiske netthandelssalget går til hjemlige forbrukere, og knapt 20 prosent handles fra utlandet.
Bring Research: Skandinavisk netthandel 2018
Norsk E-handel 2017
Høydepunkter fra rapporten i 2017:
-
- Den norske e-handelen omsetter for svimlende 105,1 mia.
- Mer enn hver annen nordmann har handlet fra mobilen
- 17 % av nordmenn gir til veldedighet på nett
- Kortbetaling er fortsatt den største vinneren blant forbrukerne
- 40 % av nordmenn har lagret kortopplysningene i en nettbutikk
E-handel i Norden 2017
E-handel i Norden 2017, utgitt av Postnord, er en samlet gjennomgang av tendenser på tvers av det nordiske markedet og har denne gangen fokus på valgfrihet innen lerveringsmuligheter. Visste du at nordmenn er de i Norden som handler mest sport- och fritidsprodukter?
Last ned rapporten E-handel i Norden 2017