Pakke i Postkassen (PiP) integrert i WooCommerce Bring Shipping plugin. Nye Bring Fraktguiden API produktnavn

Nettpilot Wordpress WooCommerce Bring shipping & MyBring plugin manual

Posten og Bring har siden august 2019 rullet ut nye produktnavn og nye koder for sine API produkter. Dette har skapt en del forvirring hos våre felles kunder.

I denne uken mandag 13. januar opphørte det gamle API systemet for Pakke i Postkassen med å fungere. Pakke i Postkassen er nå en del av Fraktguiden API og dermed også vårt nye oppdaterte WooCommerce Bring Shipping plugin, som ble publisert i går, 15. januar.

Feil kundenummer?

Utfordringen har frem til nå typisk bestått i at en kunde har kunnet bestille leveringsvalget Servicepakke i nettbutikkens frontend, men når nettbutikken har bestilt etikett via MyBring Booking, så har det kommet opp feilmelding om at Nettbutikkens kundenummer ikke støtter produktet .

Dette var et kompatabilitetsproblem som vi har løst for alle Bring produkter, bortsett fra Pakke i Postkassen produkter. Problemet gjelder samtidig ikke alle Bring kunder. Problemet ligger i Brings kontostruktur og er ikke noe vi kan løse programmatisk ennå.

Bring er klar over problemet og vi venter på at de skal komme med en løsning. Derfor er følgende viktig informasjon:

Har du oppdatert til seneste versjon av Nettpilots WooCommerce Bring shipping plugin og har fått avtale om Pakke i Postkassen, da må du teste om du har tilgang til MyBring API Booking av Pakke i Postkassen. Du vil ha tilgang i fraktproduktvelgeren i dine Bring innstillinger. Har du lagt den til, vil kundene i din nettbutikk også få dette opp som valg, når de har en handlekurv som passer dimensjonene til Pakke i Postkassen.

Det er bestillingen av etiketter som er kritisk, når ordren endrer stadus til «Behandler»:

Mottar du følgende melding i kundenotat kolonnen i WooCommerce ordrevisning, etter å ha bestilt etikett for Pakke i Postkassen?

ERROR! Code: BOOK_VALIDATION-017. Message. Main customer number must be used for this service

Så vil vi be deg sende en kort melding på e-post, med informasjon om din MyBring bruker E-post, og Bring hovedkundenummer (main customer number). Du skal sende denne e-post direkte til Brings utviklerseksjon EK Developer (developer@bring.com) med Nettpilot på kopi. Dernest vil Brings utviklere og kundeservice ta seg av problemstillingen. Nettpilot kan ikke løse dette, da feilen ikke er programmisk, men skyldes en feil i Bring siden systemer.

Ekstra validering i Nytt plugin

Vi har i det nye pluginet i tillegg lagt inn noen valideringspunkter slik at det er vanskeligere å fylle ut feil informasjon i noen datafelt, i tillegg til mulighet for å legge inn standard vekt på produkter, som ikke har tilordnet dette på produktnivå.

Sist men ikke minst, har vi lagt inn Telemetrisk sporing som benyttes for å verifisere kundens plugin og domenebruk ved aktivering. På den måten har vi lettere ved å holde oversikt over hvor våre plugins benyttes, og gir oss bedre mulighet for feilsøking og kundeservice.

2.0

Vi har som følge av dette versjonert pluginet WooCommerce Bring Shipping til versjon 2.0, siden det nye Fraktguiden API 2.0 ble lansert.

Siste versjon av pluginet med PiP integrasjon er da 2.3.2:

Pakke i Postkassen (PiP) i WooCommerce Bring Shipping Plugin
Pakke i Postkassen (PiP) er nå integrert i WooCommerce Bring Shipping Plugin fra 14, januar 2019.
Bestill pluginet med fraktguiden API og PiP integrasjon her

API løsningen for Pakke i Postkassen Mailbox Packet API er nå stengt. Fremover kan Pakke i Postkassen bestilles i MyBring Booking API, som da støttes av pluginet vårt.

Bring API for Pakke i Postkassen utfases


Pakke i postkassen er nå gratis tilgjengelig for Fraktguiden plugin kunder – og Fraktguiden plugin kunder får Pakke i postkassen gratis. Click To Tweet

Har du allerede et plugin så kan du bestille fornying her:

Gå til fornying av plugin bestillingsside


Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.