Pakkeboks fra Posten og Bring som fraktalternativ i WooCommerce Nettbutikk

Pakkeboks i Oslo sentrum: Pakkeboks kan nå tilbys i din WooCommerce nettbutikk

I januar lanserte Posten Norge og Bring leveringskonseptet Pakkeboks, som er døgnåpen pakkeutlevering med Pakkeboks på sentrale steder, utenfor postkontor og post i butikk.

Med pakkeboks som alternativ i nettbutikken kan dine kunder hente ut sine pakker når de vil, døgnet rundt fra Posten og Brings nye pakkeautomater. En enkel og fleksibel løsning som gir nettbutikker et smidig leveringsalternativ.

Hva er Pakkeboks?

Pakkeboks er en ny type pakkeautomat der dine kunder kan hente pakkene sine døgnet rundt, hele året. Den er selvbetjent, kan stå utendørs, og mottaker åpner enkelt riktig luke med telefonen sin via Bluetooth.

Bring og Posten tester dette i perioden januar til juni 2020, i utvalgte områder i og rundt Oslo. Det er f. eks. satt opp en pakkeboks på Sportsplassen, der Trikken stopper, og folk ferdes til og fra skole, jobb, sportaktiviteter og hjem.

Pakkeboks som leveringsalternativ er enn så lenge bare mulig i Oslo området, Her dukker det opp som alternativ når man befinner seg på postnummeret 1177. Skjermbilde fra Nettpilot & MakingWoos demo Bring Webshop.

Hvordan kan du tilby Pakkeboks til dine kunder i din Nettbutikk?

Hva du som nettbutikk eier skal gjøre:
For å kunne ta i bruk Pakkeboks som et leveringsalternativ til dine kunder, må du ha en MyBring konto (som er gratis), og din nettbutikk må benytte seg av Pickup Point API fra Bring. APIet tillater deg å tilby dine kunder mulighet for å velge hentested, der dette er aktuelt (under valget Servicepakke/PickUp Parcel).

Hva din kunde skal gjøre:
Kundene din velger Pakkeboks som leveringsmetode når de handler i nettbutikken. Deretter laster kunden ned Pakkeboks-appen (lenke til Google Play) og registrerer seg med telefonnummeret sitt. Kunden vil få beskjed når pakken er på vei og når den er klar til å hentes. Når kunden skal hente pakken sin, bruker kunden appen til å enkelt åpne luken i automaten.

Hvordan få Pakkeboks som alternativ i WooCOmmerce?

For deg som allerede er kunde hos Nettpilot, og som allerede har integrasjon med Brings API, via vårt plugin WooCommerce Bring Shipping for WooCommerce, så er det ingenting dere skal gjøre, annet enn å velge Pakke til hentested/servicepakke, i produktvelgeren under pluginets innstillinger.

I listen over norske Bring produkter du ønsker skal være i din nettbutikks fraktvalg, så er valget PAKKE_HENTESTED det som gir mulighet for pakkeboks, såfremt dette er aktivisert under ditt kundenummer i MyBring. Det er ikke noen separat listing av Pakkeboks som i grunnen er samme tilbud som Klima nøytral Servicepakke/Pakke til Hentested. Dette gir kunder som bor i Oslo flere valgmuligheter, og dermed større frihet til å hente pakkene, så det passer dem.

Det kan hende du må oppdatere til seneste versjon av pluginet vårt, som nå er versjon 2.3.4.

Muligheten til å selv velge hentested kan, for noen, være salgsutløsende for nettbutikken. Det koster ingenting ekstra å ta i bruk Bring APIet.

Har du ikke integrasjon og plugin fra Nettpilot?

Pluginet med integrasjon fra Nettpilot koster bare 2890,- og vi setter det opp for deg, og sjekker at alt er fungerer. Dette gir deg lisens for livstid og tilganger til alle oppdateringer i 12 måneder.

Har du en annen type nettbutikk, så kan vi også utvikle dette for deg.

Les mer om løsningen fra Nettpilot som gir integrasjon med Bring API og flere andre produkter og tjenester fra Bring

Pakke i Postkassen også tilgjenglig gratis via Bring API

I tillegg til pakkeboks som nytt alternativ, så er det nå også mulig å tilby Pakke i Postkassen som alternativ i handlekurven, med integrasjonen fra Nettpilot.

Det første stykke tid måtte man bestille minst 5 pakker omgangen hos Bring, men nå kan man bestille en pakke om gangen. Så selv om man ikke har RFID skriver, og mange ordrer i nettbutikken hver eneste dag, så kan det være en stor fordel for mange mindre nettbutikker, å aktivere pakke i postkassen som fraktalternativ.

Pakke i Postkassen gjelder pakker opp til 2 kg og du kan få både uten og med sporing med RFID.

Les mer om pakke i postkassen fra Nettpilot


Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.