BOVG

Wordpress webmaster tjeneste bovg

På 6 måneder fordoblet vi antall online henvendelser og forbedret inntjeningen via online kvalifiserte henvendelser med 250.000 norske kroner per måned.

BOVG driftsinntektser utvikling
BOVG driftsinntektser. Se alle BOVGs regnskapstall på E24.

Resultat på bunnlinjen er tydelig: BOVG mer enn fordoblet driftsinntektene sine fra 21,6 mio i 2012 til 44,5 mio kr. i 2014.

I løpet av 6 måneder etter ny digital strategi kunne vi vise til følgende resultater ved sammenligning av to hele måneder:

  • Adwords konverteringsrate: 131% økning
  • Organisk konverteringsrate: 200% økning
  • Samlet konverteringsrate: 138% økning
  • Antall besøkende: 15% færre besøk
  • Antall sidevisninger: 10% færre sidevisninger
  • Adwords inntjening: 400% økning

Akkumulert sett økte vi i løpet av 6 måneder inntjeningen (avkastningen) til Bygg og Våtromsgruppen i Drammen per måned med en kvart million kr. via online henvendelser alene. Tallet på telefoniske henvendelser er ikke inkludert.

Organiske økning på et år
Organiske økning på et år

Dette har vi gjort:

Nettpilot ble invitert til å avholde en workshop for Bygg og Våtromsgruppen i august 2013. Formålet var å utvikle en digital strategi for selskapet som skulle skape vekst for selskapet. Vi utførte et forprosjekt som munnet ut i en konkret tiltaksplan der systematisk måling av netttrafikk, målkonverteringer og monitorering av søkeadferd ga oss kunnskap som vi kunne benytte for å legge grunnen for et nytt nettsted.

Nettstedet ble bygget og lansert i november 2013.
Nettpilot har siden lanseringen av nettstedet jobbet kontinuerlig med strategier for utvikling og optimalisering av både innhold og annonsering via Google Adwords. For hver måned som går forbedres enten organiske målkonverteringer eller antall henvendelser via Google Adwords.
Dessuten er Nettpilot fast webmaster og ansvarlig for vedlikehold av BOVG sin WordPress løsning.

 

BOVG startside
A: BOVG startside 2014

 

Wordpress webmaster tjeneste bovg
B: Bovg.no facelift utført av Espen Willersrud i Blåis i mai 2017.

Bovg.no er i utgangspunktet bygget på en WordPress løsning designet av webleverandøren Stokken Web i 2013. Tekster er ved oppstart skrevet av Tom Blekstad.

I sommeren 2014 fokuserte vi på konverteringsoptimalisering i samarbeide med Petter Lindgjerdet i Mytools digital – se casebeskrivelse her.
I løpet av 2017 har vi jobbet med flere mindre tiltak og fått løftet det visuelle uttrykket med hjelp fra Drammenseren Espen Willersrud i Blåis.

Run & Relax

Run & Relax startside

Nettpilot har i perioden 2012 til 2016 levert WordPress nettbutikk, utvikling, rådgivning, opplæring og kompetanseoverføring + webanalyse og søkemotormarkedsføring til Run & Relax Scandinavia AS.

Run & Relax konvertering
Run & Relax konverteringsøkning og økning i transaksjoner det seneste året sett i forhold til samme periode to år tidligere. Siden oppstart i august 2012 har Nettpilot bistått Run & Relax med utvikling av sitt nye nettsted og med rådgivning omkring all digital markedsføring.

Resultater: 

  • I andre driftsår opplevde man en salgsøkning på 100% sett i forhold til første år.
  • I tredje driftsår opplevde man en salgsøkning på 150% sett i forhold til året før.
  • Første del av fjerde driftsår opplevde man en salgsøkning på 80% sett i forhold til året før

Her har vi satt opp og håndterer en hostet WordPress WooCommerce løsning med eventmanagement, nettbutikk med DIBS betaling, faktura betaling og klargjort for integrasjon mot BRING sitt API og flere språk.

Installasjonen inneholder komplett tilpasset nettbutikk for salg av Run & Relax egne designklær, en blogg, en eventkalender som kan kobles mot brukeres Google kalender og Google Maps.

Nettbutikken har integrert en rabattordning for medlemmer, og enkle verktøy for håndtering av daglig drift, regnskapsføring med mere.

Løsningen er integrert mot nyhetsbrevsoftwaren Mailchimp, det er ventelistefunksjoner, ønskelistefunksjoner og mulighet for å selge gavekort med unikke rabattkoder. I tillegg er det integrert CRM løsning som gir rask innsikt i brukeratferd på kundegruppenivå.

Da R&R vokset ut av lokalene sine ble det utviklet et unikt SAP modul som lar WordPress WooCommerce kommunisere med lager og logistikkleverandøren DirectHouse i Arendal som nå håndterer pakking og utsending av alle Run and Relax sine produkter. De håndterer også kundeservice.

Løsningen ble lansert 13. august 2012 og er fortsatt i rivende utvikling. Nettpilot og Run & Relax avsluttet samarbeidet etter 4 års godt og fruktbart samarbeide i juni 2016 etter første halvår 2016, som hadde hatt en vekst på 80% i forhold til første halvår 2015..

Besøk runandrelax.com

Runandrelax.com - WordPress Nettbutikk
WordPress Nettbutikk med Klarna, DIBS eller NETS betaling integrert for Visa og Mastercard.


Pixmania

Pixmanias norske nettsted.

Pixmania er en av Europas største nettbutikker for hjemmeelektronisk utstyr og forbrukervarer.

Pixmanias norske nettsted.
Nettpilot har bistått Pixmania med SEO-rådgivning og gjennomføring av konkrete målrettede tiltak i forbindelse med omlegging domenet fra Pixmania.com til Pixmania.no i den norske marked. Utover konkrete tiltak som ble satt i verk for å øke autoriteten til pixmania.no, har vi bistått med kartlegging av norske forbrukeres søkeadferd, søkeordsanalyser og vurdering av konkurranse og  muligheter innen Pixmanias nisje.

Besøk pixmania.no

Isolaft

Isolaft

Isolaft AS har fått utført Nettpilots SEO analyse.

Isolaft AS holder til på Sunmøre og er en moderne produsent av laftekasser, altså selve råbygget, uten tak, vinduer og dører og de leverer til lokale byggfirma, selvbyggere eller andre hytteleverandører som finner Isolaft® byggesystem relevant for sine hyttemodeller.

All produksjon foregår i moderne industrilokaler, med et nøye kontrollert inneklima for å sikre stabile forutsetninger for Isolaft sine råvarer. Materialkontroll er en del av Isolaft verdikjede, og gjennomføres helt fra underleverandører og frem til selve byggeplassen.

Isolaft AS har flere patent knyttet til Isolaft® byggesystem, som består av selvlåsende lafteknuter, avtagbare novhoder og de unike isolerte laftestokkene.

Isolaft
Isolaft

Besøk isolaft.no

Sevi AS

Sevi - Ny Wordpress side

Effektiv og målrettet merkevarebygging i Google søk.

I 2009 ble selskapet MARINE ELECTRICAL SOLUTIONS AS etablert på Mjølstadneset i Herøy. Tanken bak etableringen var å kunne yte god service til den maritime næringen innen fagområdene elektro, automasjon og maritim elektronikk. Selskapet etablerte seg raskt i det maritime miljøet i Herøy og er allerede en solid leverandør av tjenester og produkter til den maritime næringen. Selskapet endret navn i 2011 til SEVI AS.

Sevi - Ny WordPress side
Sevi – Ny WordPress side

SEVI er registrert elektroinstallatør med maritim fordypning. Tett samarbeide med mannskap og redere gir mulighet for å utvikle svært effektive og innovative løsninger innenfor automasjon.

SEVI holder til i Fosnavåg, Kristiansund og Bergen.
De har hovudkontor på Mjølstadneset i Fosnavåg. Her har de verksted utstyrt med spesialmaskiner for overhaling av de fleste typer hurtiggående dieselmotorer, bygging av automasjonssystem, tavler og skap, samt lager for motor, skipselektronikk og skipselektro.

SEVI har egen avdeling for motorservice i Kristiansund rett ved VESTBASE og har gjennom en samarbeidsavtale med Sotra Contracting (SOCON) opprettet en serviceavdeling for dieselmotorer på Ågotnes i Bergen. SOCON har lang erfaring frå servicemarknaden inna skipsservice. Samarbeidet fører til at SEVI sine kunder får komplett leveranse av service-tenester ved kai på Sotra.

SEVI AS er et selskap i sterk vekst og Nettpilot bistår med strategisk og teknisk rådgivning innen Internettmarkedsføring (SEO og PPC primært), håndterering og optimalisering av SEVI AS sine Google Adwords kampanjer mot spesifikke segmenter.
Nettpilot har stått for redesign av SEVI sine nettsider i sommeren 2014. Løsningen er en Nynorsk WordPress løsning som skal gjøre det enklere for Sevi sine ansatte å publisere innhold og nyheter som gjør at nettstedet blir både relevant og aktuelt til hver en tid. Dette skal igjen bidra til økt konvertering og mer organisk trafikk.

Besøk sevi.no

Høgskulen i Volda

Høgskulen i Volda

Kurs, usabilitytesting og brukerundersøkelser

Nettpilot har levert flere prosjekter og tjenester til Høgskulen i Volda:

Usability prosjekt: Bedre Høgskuleportal: #bedrehivolda.

I Høsten 2010 ble jeg leid inn av Høgskulen i Volda  og gjennomførte en stor og intensiv brukerundersøkelse mellom potensielle søkere på heltid- og deltidsstudium.
Målet var å optimalisere studieinformasjon på www.hivolda.no.

Resultatene av undersøkelse skulle brukes til å gjøre det enkelt å finne frem, bli inspirert og ta en beslutning om å søke på et studium.
Les blogginnlegg på mediakoordinator.no  om #bedrehivolda 

Kurs i blogging og sosiale medier for PR og  Kommunikasjon studenter

Introduksjonsforelesning samt oppstartskurs i sosiale medier i 2011, etablerte i den forbindelse hashtaggen #PRiVolda.
Besøk et av resultatene av anstrengelsene: Bloggen http://www.privolda.no

Kurs i nettpublisering med WordPress.com baserte blogger, og WordPress SEO. Utviklet sammen med Høgskulelektor Kristian Fuglseth.
Du finner kurset online på nettpilot.com

Kurs i WordPress og  SEO for Media IKT og design studenter
Introduksjon til søkemotoroptimalisering og WordPress SEO. Fokus på egenhostet WordPress løsning, innstillinger, valg og tilpasning av themes og plugins.

Stikkord fra studenters omtale av medstudenter på Høgskulen i Volda.
Stikkord fra studenters omtale av medstudenter på Høgskulen i Volda.

Besøk hivolda.no.

Vitalica AS

Vitalica.no

Kundeforholdet til Vitalica AS begynte i januar 2006 og ble avsluttet i 2012 der Nettpilot fant en passende leverandør som kunne føre Vitalica videre på reisen sin.

I løpet av 6 år utviklet vi tre generasjoner (generasjon 2 – 4) av vitalica.no og jobbet med:

  • Bedriftweb, artikkeldatabaser, produktpresentasjoner og produktbestilling.
  • Produktutvikling og innpakning.
  • Integrasjon av nettløsninger med TYPO3 CMS, WordPress blogger og Visma Zpider
  • Utvikling av 36 ulike mikrosites og landingssider, A/B testing.
  • Rådgivning og administrasjon av søkemotormarkedsføring.
  • Affiliate markedsføring
  • Email marketing
  • Dispay annonsering, tekst tv, annonsering i trykte medier
  • Internasjonalisering og opprettelse av filial og nettsted i Danmark.
Vitalica.no
Vitalica.no – 4. generasjon nettsted med fokus på konvertering og enkelthet.
Vitalica.no - 3. generasjon
Vitalica.no – 3. generasjon nettsted med fokus på content marketing.
vitalica mannens potens
Vitalica – 2. generasjon landingsside for naturlig potensøkende kosttilskudd.
Vitalica - mannens potens - steg 2 landingsside
Vitalica – mannens potens – steg 2 landingsside
Energi og overskudd
Mann eller kvinne?: Landingsside generasjon 2 som kvalifiserer og segmenterer den besøkende i første steg.
Energi for mannen
Mannens sidestill
Energi for kvinnen
Kvinnens sidestill

Mange av de visuelle konseptene og interaksjonsløsningene ble designet sammen med ørstingen Asgeir Hoem, som i dag er interaksjonsdesigner og head of produkt hos Stay.com.

I tillegg til vitalica.no har vi bygget og administrert nettstedene mannens.no, kvinnens.no og potenshjelp.no – som alle eies av Vitalica AS.