BOVG

BOVG startside

På 6 måneder fordoblet vi antall online henvendelser og forbedret inntjeningen via online kvalifiserte henvendelser med 250.000 norske kroner per måned.

BOVG driftsinntektser utvikling

BOVG driftsinntektser. Se alle BOVGs regnskapstall på E24.

Resultat på bunnlinjen er tydelig: BOVG mer enn fordoblet driftsinntektene sine fra 21,6 mio i 2012 til 44,5 mio kr. i 2014.

I løpet av 6 måneder etter ny digital strategi kunne vi vise til følgende resultater ved sammenligning av to hele måneder:

  • Adwords konverteringsrate: 131% økning
  • Organisk konverteringsrate: 200% økning
  • Samlet konverteringsrate: 138% økning
  • Antall besøkende: 15% færre besøk
  • Antall sidevisninger: 10% færre sidevisninger
  • Adwords inntjening: 400% økning

Akkumulert sett økte vi i løpet av 6 måneder inntjeningen (avkastningen) til Bygg og Våtromsgruppen i Drammen per måned med en kvart million kr. via online henvendelser alene. Tallet på telefoniske henvendelser er ikke inkludert.

Organiske økning på et år

Organiske økning på et år

Dette har vi gjort:

Nettpilot ble invitert til å avholde en workshop for Bygg og Våtromsgruppen i august 2013. Formålet var å utvikle en digital strategi for selskapet som skulle skape vekst for selskapet. Vi utførte et forprosjekt som munnet ut i en konkret tiltaksplan der systematisk måling av netttrafikk, målkonverteringer og monitorering av søkeadferd ga oss kunnskap som vi kunne benytte for å legge grunnen for et nytt nettsted.

Nettstedet ble bygget og lansert i november 2013.
Nettpilot har siden lanseringen av nettstedet jobbet kontinuerlig med strategier for utvikling og optimalisering av både innhold og annonsering via Google Adwords. For hver måned som går forbedres enten organiske målkonverteringer eller antall henvendelser via Google Adwords .

I sommeren 2014 fokuserte vi på konverteringsoptimalisering i samarbeide med konverteringsspesialisten Petter Lindgjerdet i Mytools digital – se casebeskrivelse her.

BOVG startside

BOVG startside

Bovg.no er bygget på en WordPress løsning designet av webleverandøren Stokken Web.

Denne post var publisert i . Legg permalenken til dine bokmerker.

Nickolass Jensen, utdannet New Media Manager i København i 2001. Bosatt i Norge fra 2003 , startet firmaet Mediakoordinator i 2004 og Nettpilot i 2012. Har vært Senior SEO rådgiver i Resolution Media (Omnicom Media Group), og jobbet med noen av Norges og verdens største selskap. Nå 100% Nettpilot.