BOVG

Wordpress webmaster tjeneste bovg

På 6 måneder fordoblet vi antall online henvendelser og forbedret inntjeningen via online kvalifiserte henvendelser med 250.000 norske kroner per måned.

BOVG driftsinntektser utvikling
BOVG driftsinntektser. Se alle BOVGs regnskapstall på E24.

Resultat på bunnlinjen er tydelig: BOVG mer enn fordoblet driftsinntektene sine fra 21,6 mio i 2012 til 44,5 mio kr. i 2014.

I løpet av 6 måneder etter ny digital strategi kunne vi vise til følgende resultater ved sammenligning av to hele måneder:

  • Adwords konverteringsrate: 131% økning
  • Organisk konverteringsrate: 200% økning
  • Samlet konverteringsrate: 138% økning
  • Antall besøkende: 15% færre besøk
  • Antall sidevisninger: 10% færre sidevisninger
  • Adwords inntjening: 400% økning

Akkumulert sett økte vi i løpet av 6 måneder inntjeningen (avkastningen) til Bygg og Våtromsgruppen i Drammen per måned med en kvart million kr. via online henvendelser alene. Tallet på telefoniske henvendelser er ikke inkludert.

Organiske økning på et år
Organiske økning på et år

Dette har vi gjort:

Nettpilot ble invitert til å avholde en workshop for Bygg og Våtromsgruppen i august 2013. Formålet var å utvikle en digital strategi for selskapet som skulle skape vekst for selskapet. Vi utførte et forprosjekt som munnet ut i en konkret tiltaksplan der systematisk måling av netttrafikk, målkonverteringer og monitorering av søkeadferd ga oss kunnskap som vi kunne benytte for å legge grunnen for et nytt nettsted.

Nettstedet ble bygget og lansert i november 2013.
Nettpilot har siden lanseringen av nettstedet jobbet kontinuerlig med strategier for utvikling og optimalisering av både innhold og annonsering via Google Adwords. For hver måned som går forbedres enten organiske målkonverteringer eller antall henvendelser via Google Adwords.
Dessuten er Nettpilot fast webmaster og ansvarlig for vedlikehold av BOVG sin WordPress løsning.

 

BOVG startside
A: BOVG startside 2014

 

Wordpress webmaster tjeneste bovg
B: Bovg.no facelift utført av Espen Willersrud i Blåis i mai 2017.

Bovg.no er i utgangspunktet bygget på en WordPress løsning designet av webleverandøren Stokken Web i 2013. Tekster er ved oppstart skrevet av Tom Blekstad.

I sommeren 2014 fokuserte vi på konverteringsoptimalisering i samarbeide med Petter Lindgjerdet i Mytools digital – se casebeskrivelse her.
I løpet av 2017 har vi jobbet med flere mindre tiltak og fått løftet det visuelle uttrykket med hjelp fra Drammenseren Espen Willersrud i Blåis.