Søkemotoroptimalisering i bloggen – typiske feil og ekstra tips.

Nå sitter jeg her en mandag og skumleser rss-feeds. Denne morgen er mitt fokus bare på å finne verktøyer, tips og råd om effektiv søkemotoroptimalisering (SEO) og blogging.

Et par relevante tips kommer her fra Searchengineland hvor Stephan Spencer beskriver 12 typiske feilsteg i bloggen hvis man ønsker å drive med 100% søkemotoroptimalisering. Han erkjenner at han ikke selv er 100% feilfri og tilføyer:

Even the top SEOs make mistakes with their blogs

Norske SEO-bloggere, blogg-startere og blogg-rådgivere bør ta et kikk på listen hans – og kopiere den til norsk og egne rutiner – eller rettere: Overføre kunnskapen til kundene.
Les innlegget Twelve SEO Mistakes Most Bloggers Make.
Gi meg gjerne et hint hvis vi du oversetter listen eller synes at jeg bør oversette listen til norske forhold (eller dansk for den saks skyld).

For wordpressbloggere fannt jeg denne her på Dayliseoblog.com, et nettsted med fokus på SEO i wordpress, typepad, blogger og andre blogge plattforme:
5 wordpress plugins that will make readers stay longer on your blog:

Hos Topsecretblogger fannt jeg en lang liste med tips til å øke traffik til bloggen under artikkel-overskriften:
Bloggers Spykit: 40+ places to promote you blog for free

Se også denne posten: 15 måter å utnytte en bedrifts-blogg og mye mer.

Å lage lister er forholdsvist enkelt – det vanskelige er for de fleste å ta seg tid til å følge, gjennomføre og følge opp listen med tips og råd – ikke sannt?
Jeg har selv bare skumlest tipsene – for å videregi dem her – dette er vel typisk for noen – eller?

Er du en av de som har etablert gode SEO-rutiner?
Har du erfaringer med kunder som har lært å blogge etter dine regler?

av Nickolass Jensen

Nickolass Jensen, dansk født og utdannet Mediakoordinator (New Media Manager) i København i 2001. I 2003 flyttet han til Norge, startet firmaet Mediakoordinator i 2004 og skiftet navn til Nettpilot i 2012. Var i perioden 2012 - januar 2014 ansatt som Senior SEO rådgiver i Resolution Media (Omnicom Media Group Norway), der han jobbet med noen av Norges og verdens største selskap. Nå er Nickolass 100% i Nettpilot og tar gjerne imot spennende oppdrag.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Du kan bruke disse HTML-kodene og -egenskapene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>