Kost/nytte analyse av bedriftsblogg (ROI)

Nettpilot
Kostnadsanalyse
Kostnadsanalyse ved blogging

Det er økende etterspørsel på modeller som kan belyse kostnader og nytteverdien ved å drive en bedriftsblogg. Mange har spurt meg om jeg hadde gode argumenter som kunne hjelpe dem til å ta en beslutning om hvorvidt de skulle etablere en blogg for bedriften eller ikke.

Mitt utgangspunkt er at hvis man er innstilt på å arbeide fokusert med utvikling av reflektert innhold og bedriftens relevant problemstillinger, vi det i det de fleste tilfelle være en fordel for bedriften at ha en aktiv bedriftsblogg. Men dette koster både tid og ressurser – ikke bare i oppstarten, men kontinuerlig. Men gevinsten er så mye større ved en velholdt blogg enn ved ingen blogg i det hele tatt.
Derfor har jeg laget denne kostnadsanalysemodellen som utelukkende fokuserer på ROI og og nytteverdi av en velholdt bedriftsblogg.

Continue reading

Søkemotoroptimalisering i bloggen – typiske feil og ekstra tips.

Nå sitter jeg her en mandag og skumleser rss-feeds. Denne morgen er mitt fokus bare på å finne verktøyer, tips og råd om effektiv søkemotoroptimalisering (SEO) og blogging.

Continue reading