Stikkordsarkiv: black friday

Test dine digitale julekampanjer på Black Friday

Black Friday (Kilde: Komplett Group PR-melding)

Mari, fra RFQ-tjenesten Ekspertvalg.no, som er et dansk konsept bygget på bakgrunn av ekspertvalg.dk har samlet stoff til bloggen på ekspertvalg.no. Se hele artikkelen her.

Mari spurte:

Hvordan mener du at nettbutikker bør optimalisere e-handel strategien sin før jul?

Jeg svarte henne følgende oppsummert:

Få klarer å følge rådene de får og leser seg til, fordi de kommer for sent ut av skoene. De som forbereder seg grundig og møter opp er langt foran de andre.

Kort og godt så handler mitt eneste råd om at man, for å optimalisere strategien før jul, bør ha en plan for alle digitale kanaler på plass senest 13. november, og at man bør teste sine metoder grundig på Black Friday.
Med en plan, men jeg en konkret plan for kampanjer i alle betalte kanaler, og en plan for innhold og deling i sosiale medier (og en plan for hvilke typer inhold man skal reagere på), via sms, apps og eposter.
Sørg for å få på plass Google PLA og remarketingtracking når søkemassene øker.

Da kan du slå til med remarketing etter jul:)

Har du ikke denne klar i dag, fredag d. 20. november, er du for sent ute og bør jobbe med å forberede deg til januarsalget i steden.

To av tre nordmenn kjenner nå til handelsfenomenet Black Friday i Norge, og aldri før har så mange bedrifter rigget seg til det som er blitt årets største handelsdag for nettbutikkene. For Norges største nettbutikk, Komplett.no, ventes en omsetning 20 ganger en normal dagsomsetning.
Kilde (også for illustrasjon): http://www.mynewsdesk.com/no/komplettgroup/pressreleases/black-friday-tar-av-i-norge-1250982)