WooCommerce og integrasjon med Regnskap (ERM): Er det avansert, eller noe man kan få til selv med god kunnskap?

Woocommerce nettbutikk

For mange vil svaret være: Ja, det er avansert.

For andre vil svaret være, kanskje – det kommer an på. Litt som å stille spørsmålet: Å kjøre bil, er det vanskelig? Vel, det kommer an på hvilken bil, hvor gammel du er, hvilke biler du har erfaring med, hvor du vil kjøre, hvor fort du vil kjøre og hvem andre som som er i bilen sammen med deg samtidig og hvor mange andre det er på veiene der du ferdes, og hvorvidt det er fotgjengere, syklister, trikk, buss, ensrettet eller ikke.

Det kommer altså an på.

Nettpilot leverer ikke self-service løsninger, men vi bygger enten skreddersydde integrasjoner, eller hjelper våre kunder å bruke de SAAS løsninger som finnes allerede.

Vårt fokus er å spare kunden for tid og unødig stress, og oppnå raskere implementeringstid.

Vi sørger for at WooCommerce og regnskapssystemet er satt opp for å kunne kommunisere med hverandre fra start, vi har rutiner for å feilsøke og unngå at alt for mye tid mistes på feilkonfigurasjoner og manglende oppsett.

Det er det som er vår kompetanse og fordel.

Trenger dere en self-service løsning for å koble WooCommerce nettbutikken med regnskapssystemet deres/eller kundens) og vil eksperimentere på egen hånd, så anbefaler vi at dere researcher og benytter en av markedets mange eksisterende SAAS platformer for integrasjoner mellom tredjepartssystemer og teste der.

Connectmyapps tilbyr 14 dagers gratis prøvetid. I fall dere har problemer så oppgir dere bruker-epost til oss, gir oss tilgang til WP-admin, og så kan vi bistå dere med å komme i mål.

Det finnes også en dansk aktør som heter Pairy, men de fleste av våre kunder har sluttet å bruke dem etter en stund pga mindre feil i tilpasninger til lokale forhold. Dette forbedres kanskje løpende. Utfordringen med Pairy er at avslutning av abonnement foregår manuelt og at de ikke alltid klarer å slå av korttrek fra ditt kreditt-kort. Så her har de kostet både meg og mine kunder ganske mange irritasjonsmomenter.

Dere kan også teste ut Zapier som har mange muligheter, men ikke så mange som er tilpasset det norske marked.

Vi enten utvikler, tilpasser eller setter integrasjonene opp for våre kunder og tar betalt for dette ved oppstart.

En standard integrasjon av Visma EA, 247Office, Tripletex eller Poweroffice tar typisk 2 timer a 1590,- per time.

I tillegg en ekstra time hvis vi skal knytte regnskapsfører med 24/ kompetanse og E-handel inn.

Integrasjoner med Xledger, Mamut og Visma Global/Business, krever en del mer tid på oppsett..

This entry was posted in . Bookmark the permalink.