Webanalyse: Datainnsamling, rapportering og forbedring

Optimaliserering av online forretningsdrift er kjernen i moderne markedsføring. Med gode løsninger og rutiner for måling og rapportering av webtrafikken har du større mulighet for suksess.

Nettpilot bistår norske selskap og organisasjoner med å:

Søkeordsplasseringer
Med Nettpilots SEO software er det enkelt overvåke utviklingen av søkeordsplasseringer over tid. Ved samtidig å måle trafikktall kan man få ganske nyanserte inputs som øker forståelsen mellom søkeordsplasseringer og webtrafikk. Dermed blir det enklere å vurdere hvilke tiltak som gjør mest nytte.
  • Definere målsetninger og målekriterier for online suksess
  • Planlegge og strukturere innsamling av nøkkeldata fra webtrafikk
  • Gjennomføre nyansert webanalyse slik at dere kan foreta presise vurderinger og komme til verdifulle konklusjoner.
  • Forstå data slik at du kan omsette kunnskap til handling.
  • Vurdere hvordan nettstedet ditt presterer i forhold til kunder, marked og konkurrenter
  • Måle markedsaktivitetenes effekt, over tid, alt etter dine behov.

Dette kalles optimaliserering av forretningsdrift og er kjernen i moderne markedsføring.

Ved å måle og analysere webtrafikk, monitorere sosiale medier, overvåke søkeordsplasseringer i søkemotorer og utnytte eksterne data om søk og søketendenser, kan vi finne frem til hvor og hvordan du kan få mest igjen for pengene når du skal investere i aktiviteter online.

Med innsikt i nettstedets tilstand og nettbrukernes atferd oppnås målbare resultater.

Nickolass Jensen, Nettpilot

Kontaktperson

Nickolass Jensen ble utdannet til New Media Manager i 2001 og har erfaringer fra mange bransjer, både som faglærer, foreleser på høyskole, ansatt i fagforening, markedskoordinator i kjøpesenter, freelancer og seniorrådgiver i digitalbyrå. Han har vunnet gull ved INMAs Performance Awards, og har flere hundre nettløsninger bak seg, og har arbeidet med analyse og rådgivning for både store, små og mellomstore bedrifter. Kontakt Nickolass - send en melding her